reklama

Slovenská spravodlivosť

O ktorom filme sa tu píše najviac? O filme Únos, ktorý vznikol s podporou RTVS a teda aj z prostriedkov občanov SR. Každý už vie, že je to „umelecké“ spracovanie zavlečenia Michala Kováča ml. do cudziny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Toho Kováča, ktorý dostal milosť od svojho otca za podvod na firme Technopol v sume 2,3 milióna USD. Je teda na mieste otázka, kam sa Slovenská republika dostala, ak umením oslavuje podvodníkov? A kto si všimol, ako sa na propagáciu tohto filmu zneuctil symbol Slovenskej republiky? Lebo plagát, ktorým nás pozývajú na film, pozostáva z dvojkríža s akýmsi ukrižovaným a z trojvršia vytvoreného zo smetiska? Prečo prokuratúra nekoná voči hanobiteľom národa a náboženstva?

Treba si aj uvedomiť, aký to je trestný čin, ktorý bol amnestovaný - zavlečenie do cudziny, za ktorý hrozí trest odňatia slobody na 4 až 10 rokov, podľa závažnosti, vzniknutej škody a prípadnej ujmy na zdraví alebo na živote. Mladý Kováč neutrpel žiadnu škodu, práve naopak, týmto činom sa zbavil oveľa závažnejšieho obvinenia z trestného činu podvodu, za ktorý mu hrozilo odňatie slobody na 10 až 15 rokov. Naviac sa z neho stal martýr, chránená osoba s mimoriadnymi výhodami, čo využil na ďalšiu trestnú činnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto nám tu predkladá návrh o zrušení Mečiarových amnestií? Je to poslanec Národnej rady Slovenskej republiky Ján Budaj. Práve ten, ktorý mi v roku 2013 sľuboval zriadiť na bratislavskom magistráte Poradenstvo pre občanov. Spomeniem si z môjho záznamu:

Po ročnom pôsobení v parlamente mi oznámila asistentka, že si moje aktivity všimol námestník primátora na bratislavskom magistráte, pán Ján Budaj. Dohodli sme sa na stretnutí.

Po úvodnom ceremoniále si pán Budaj vzal list papiera a ukázal smerom do kúta miestnosti na oku lahodiace zamatové kreslá. Usadil sa a papier si starostlivo položil na mramorový stôl. Počkal kým si sadnem a spýtal sa: Ako sa Vám darí v parlamente?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Profesionálne počúval moje skúsenosti poslankyne. Nemohla som čakať, kým si všetko pozapisuje na ten svoj biely papier. Hneď som prešla k problému: "Potrebovala by som, aby na magistráte vznikla poradňa pre občanov. Vedeli by ste mi s tým pomôcť."

Pán Budaj sa usmial, vzápätí sa postavil, podišiel k oknu a ukázal:

 "Pozrite sa, vravel, ukazoval von z okna, vidíte tu oproti je voľná budova. Len ju treba vymaľovať. Tam si môžete zriadiť poradenstvo pre občanov..... A viete už, koľko pracovníkov by tam pracovalo ? spýtal sa.

Mám už troch právnikov a jednu administratívnu silu.... prežili si psychický teror na pracovisku. Čakajú na to, kedy im dám vedieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobre, zariadim to, majestátne mi povedal. Prešiel od okna a znovu si sadol do zamatového kresla. 

A hneď si aj niečo zapisal. Potom ho už viac zaujímalo, ako som sa dostala do parlamentu a aké je politické hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, aká je práca na klube, a či mi v mojej poslaneckej téme Psychické násilie pomáhajú a pripravujú zákon ostatní poslanci OĽaNO.

Pomoc a podpora a ani spolupráca, to je politické hnutie OĽaNO. Neexistuje spoločná komunikácia. Je to ako na našich pracoviskách, - vysvetlila som mu moje pôsobenie v klube OĽaNO. Pri rozlúčke sa mi pán Budaj ešte pochválil, aké oddychové priestory vybudoval na "dolnom" námestí. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomaly plynuli dni. A správa od Budaja nechodila. Poradňa zaostávala a na sľuby sa zabúdalo. Ale nakoniec predsa sa pán Budaj ozval.. ..O pár mesiacov.

Mám na Vás chvíľku...povedal na úvod.

A poradenstvo ? pýtam sa 

Ale áno, ešte treba vymaľovať.

Noo , ja som si myslela, že cez leto ste to už doriešil.

Nie , bude sa maľovať na jeseň. Ale priestory sú to pekné...

Ani na jeseň sa nemaľovalo. Ja som bola na jeseň pozvaná do rádia Lumen, aby som tu hovorila okrem iného aj o aktivitách pre občanov na bratislavskom magistráte, a nezabudla som vyzdvihnúť, že mi ich zabezpečuje pán námestník Budaj.

Po odvysielaní relácie v rádiu Lumen mi napísala poslankyňa bratislavského magistrátu pani Anna Dyttertová: Vážená pani Ritomská, pozdravujem Vás, a zaujalo ma čo ste povedali o pôsobení na Magistráte Bratislavy. Som poslankyňou Hl. mesta Bratislavy, ale zatiaľ som o tom, že by malo pôsobiť u nás poradenstvo pre občanov nepočula. Páči sa mi táto myšlienka a rada by som o tom vedela viac. Môžeme sa osobne stretnúť? Vďaka, a prajem veľa milostí a pomoci pri Vašej náročnej práci.Anna Dyttertová

V spoločnom rozhovore mi povedala, že pán Budaj nič nevybavuje, žiadnu poradňu pre občanov. Ale pán primátor Ftáčnik povedal, že miestnosť je a ľudí potrebuje.

Tak to nie je problém ...ja Vám ich pošlem. - myslela som si, že teraz sa to podarí.

Ale pani poslankyňa Dyttertová sa tiež akosi odmlčala. neostávalo mi nič iné len ju znovu osloviť...tentokrát som jej poslala aj všetky maily právnikov, ktorí chceli pracovať v poradni pre občanov na bratislavskom magistráte.

Pán Budaj sa úplne odmlčal. A vôbec mu nevadilo, že som o jeho sľuboch povedala v rádiu Lumen. Sľuby a len sľuby, to vedel dobre. Budova na Klobučnickej ulici, ktorá mala byť poradňou pre občanov nie je vymaľovaná do dnešného dňa. Kľudne sa tam môžete ísť pozrieť, ak neveríte.

A teraz tu pán Budaj navrhuje zrušiť Mečiarove amnestie...a čo sa vari s koňom zrazil. Aké neodborné a nemúdre....je to len a len jeho politické zviditeľňovanie. A čo bude, pán poslanec, po zrušení Mečiarových amnestií? O tom ste nikoho z občanov zase neinformoval. 

U nás je ťažké posunúť niečo, čo vnímame akoproblematické, zaťažujúce a amortizujúce do roviny, ktorá je zdravá. Je takisto ťažké o tom komunikovať, pretože poriadne nemáte s kým. Navyše, pohybujeme sa na úrovni noriem a metodických pokynov, ktoré sú také vágne, že sa do nich zmestí veľmi veľa vecí. Politické strany, či hnutia sa ukázali rovnako organizovaným „zvieracím systémom“, ktorý nemá nič spoločné so slušnými ľuďmi.

Kedy nám poslanci Národnej rady SR povedia pravdu o tom, že sú len bábky na šnúrke?

viac informácií vo videu a v pozvánke.

http://www.cum.sk/v/CNUq/institut-ochrany-ustavnych-prav,

 

 

 

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu