reklama

Kovbojka v súdnej sieni alebo sú to vyššie ciele

Súdne pojednávanie začína. Pojednávacia miestnosť je plná neznámych ľudí. Aspoň pre sudcu. Ale on akoby to nevidel. Nezisťuje a nerobí záznam do zápisnice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na lavici žalovaných je Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky. Na lavici žalobcu sedí smutná pani so striebristými vlasmi. Chodí sem už štvrtý rok, najprv s advokátmi, teraz so mnou.

Nikdy by si nepomyslela, že tak ľahko príde o prácu. Pracovala na Ministerstve spravodlivosti Slovenskej republiky od roku 2008 a tajne dúfala, že sa tu dožije dôchodku. Ale nedožila sa. Raz ráno, v roku 2013 po príchode do práce, ju volali na personálne oddelenie. Tu jej predložili výpoveď. Zostala v nemom úžase: Prečo mi dávate výpoveď?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je to rozhodnutie šéfky. dostala strohú odpoveď

Ale pred týždňom som dostala zvýšenie mzdy...a predsa dokončujem si vysokú školu...tak tomu nerozumiem. Výpoveď nepodpísala. Vychádzala z dverí personálneho úradu a hrdo dvihla hlavu, aby ju ostatní kolegovia nevideli, ako ju tá správa pokorila. To nečakala. Za tie roky usilovnej práce, tak toto je odmena.

Po práci zašla do neďalekej advokátskej kancelárie. Tu sa jej venovali hneď dvaja mladí advokáti.

Samozrejme, počkajte na výpoveď a potom predložíme žalobu.- poradili jej.

Ministerstvo spravodlivosti SR jej poslalo zásielku výpovede poštou. Hneď ju odniesla do advokátskej kancelárie a advokáti konali, ako sľúbili. Prvé pojednávanie to bolo len rozohracie kolo, nič sa tu nezistilo. Ale to nevadilo advokátovi. On sa predsa narobil a za prácu patrí pláca. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

So zdravotnými následkami a s vypätím síl sa zamestnala ako pomocná sila v kuchyni. Len, aby vyplatila advokáta a mohli pokračovať. Druhé pojednávanie sa konalo ešte v roku 2014. Aj tu sa sudca len a len zoznamoval s účastníkmi konania. A čo bolo ďalej? Odvážna žalobkyňa to nevydržala. Takéto ťahanie a výsledok nijaký. Odvážne hľadala pomoc.
Prečo chcete, aby som sa Vášmu prípadu venovala? spýtala som sa jej, keď našla na webe moju pomoc, ktorou sme chceli verejnosti dokázať, že boj na súdoch zlyháva a spravodlivosť nefunguje. 

A tak mi žalobkyňa prišla porozprávať, ako sa advokáti jej prípadu venujú dva roky a nikam sa v spravodlivosti neposunuli. Prípad obete z ministerstva spravodlivosti pokračoval. Sudca vypočúval predvolaných svedkov z Ministerstva spravodlivosti SR, ako sa dodržuje u nich Zákonník práce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výsluchy svedkov trvali dlhé hodiny. Už bolo treba končiť, lebo aj budovu Justičného paláca treba zatvoriť a prácu skončiť. Sudca ešte nevypočul všetkých svedkov. Pojednávanie odročil.

Práve tento týždeň pokračovalo ďalšie vypočúvanie svedkyne.

Ja sa neviem konkrétne vyjadriť k ukončeniu pracovného pomeru so žalobkyňou, ja som nebola prítomná v práci. Ja neviem, uviesť, ktoré ustanovenia upravuje Zákonník práce pre odbory. Ja som verila zamestnávateľovi, že to vie. Ja som nikdy nemala pri prerokovaní skončenia pracovného pomeru konkrétne výpovede zamestnancov. 

Takáto múdra bola svedkyňa. To nám zbytočne natiahlo prípad, ktorý už mal byť dávno ukončený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Máte pripravenú záverečnú reč? pýta sa nás sudca.

Máme.

Ale ak by ste chceli ešte svedkov , tak navrhnite. Odročíme pojednávanie. bolo počuť sudcu.

To snáď nie. Súd má čas a vôbec tu nejde o právo a spravodlivý súdny proces ubiedenej obete, ktorá dva roky pred odchodom do dôchodku prišla o prácu.

Nie, môžeme sa venovať záverečnej reči.

Súd skončil....a odročuje nás na vynesenie rozsudku. Mám ho už pripravený, povie naostatok sudca.

A načo sme tu dnes sedeli a dokazovali,.... dokazovali sme,čo je už dokázané a bolo jasné pred prvým pojednávaním. To mali vedieť aj dvaja advokáti, ktorí sa prípadu venovali. Prípad sa stal pre nich len náplňou práce, z ktorej si urobili "chlebodarcu", a to všetko na úkor obete mobbingu z Ministerstva spravodlivosti SR. A prípad nekončí.

Na druhý deň mi poštár doručil doporučene list z Okresného súdu Bratislava I., ktorý obsahoval Vyjadrenie žalovaného k prípadu našej odvážnej obete. A teraz čo ? Sudca má už rozsudok pripravený a na čo mi poslali tento list? Úplna kovbojka v priamom prenose....ale Vážení, nevzdávajte sa, my ideme ďalej.

Obrázok blogu

 ​

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu