reklama

Vážení novinári, ďakujem Vám za darček k Medzinárodnému dňu žien

Vážení novinári, ďakujem Vám za darček k Medzinárodnému dňu žien. Ale nakoľko ste nezverejnili moje odpovede na Vaše otázky správne, tak napravujem Vašu chybu a zverejňujem moje odpovede.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Podľa zmluvy v Národnej rade Slovenskej republiky Vám museli odložiť splatenie pokuty takmer 2 000 € o rok kvôli zhoršeniu ekonomických pomerov. Za čo bola táto pokuta udelená? 

Dňa 18. mája 2016 som si v médiách prečítala informáciu, ktorú interpretoval Mgr. Martin Poliačik, predseda Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií o tom, že som nepodala Oznámenie funkcií, zamestnaní, činností a majetkových pomerov verejných funkcionárov (ďalej len „majetkové priznanie“) a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií začal voči mne konanie o uložení pokuty. Preto som dňa 19. mája 2016 napísala list predsedovi Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií Mgr. Martinovi Poliačikovi, spolu s dôkazným materiálom majetkového priznania poslaného dňa 31. marca 2016 na jeho e-mail.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň som mu v liste oznámila, že správu o nepodaní majetkového priznania považujem za šírenie nepravdivých informácií, a tým došlo k neoprávnenému zásahu do mojich osobnostných práv v hromadných informačných prostriedkoch znižujúce dôstojnosť, vážnosť a poškodzovanie dobrého mena mojej osoby v spoločnosti v značnej miere. Preto som ho požiadala, aby v médiách bezodkladne túto chybu napravil a zároveň v týchto médiách sa mi verejne ospravednil.

Po tomto liste mi bolo zaslané Uznesenie Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií z 18. mája 2016, ktorým mi bolo oznámené začatie konania vo veci ochrany verejného záujmu a zamedzenia rozporu záujmov v zmysle čl. 9 ústavného zákona č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov v znení ústavného zákona č. 545/2005 Z. z.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto som zaslala ďalší list zo dňa 24. mája 2016 Mgr. Martinovi Poliačikovi, predsedovi Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií, a opätovne požiadala akceptovanie môjho majetkového priznania.

Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií mi odpovedal, že som majetkové priznanie zaslala, ale nemala som ho zaslať predsedovi Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií Mgr. Martinovi Poliačikovi, ale mala som ho zaslať Výboru Národnej rady Slovenskej republiky. A tu pokračovala moja korešpondencia s Výborom Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií ďalším listom zo dňa 8. 8. 2016, v ktorom som požiadala, o akú výšku pokuty sa jedná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O mesiac mi zaslali Rozhodnutie o uložení pokuty. Toto Rozhodnutie o uložení pokuty obsahovalo právne nedostatky a preto som dňa 26. 9. 2016 zaslala na Ústavný súd návrh na preskúmanie rozhodnutia.

Ako som zistila, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií v Rozhodnutí neuviedol článok 9 ods. 9 Ústavného zákona č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov v znení Ústavného zákona č. 545/2005 Z. z., podľa ktorého mal postupovať.

Citujem článok 9 ods. 9 Ústavného zákona č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov v znení Ústavného zákona č. 545/2005 Z. z. Rozhodnutie podľa odseku 6 musí byť prijaté najmenej trojpätinovou väčšinou prítomných členov výboru alebo nadpolovičnou väčšinou členov orgánu podľa odseku 1 písm. b) až d); inak to znamená, že sa konanie zastavuje. Výbor je schopný uznášať sa, ak je prítomná najmenej polovica jeho členov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rovnako ako každé Rozhodnutie obsahuje výrok, odôvodnenie a poučenie, v tomto mojom Rozhodnutí chýbal článok 9 ods. 9 Ústavného zákona č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov v znení Ústavného zákona č. 545/2005 Z. z. , podľa ktorého mal Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií postupovať.

Odpoveď Ústavného súdu Slovenskej republiky, ktorý odmietol môj návrh preskúmať, ma z odborného hľadiska vôbec nepotešila.

Listom zo dňa 30. 1. 2017 som zaslala na Sťažnosť proti Slovenskej republike keďže Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií neaplikoval zákon, ktorým môže poslanec poslať majetkové priznanie aj mailom a potom ho má do troch dní doručiť písomne s podpisom na Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií.

Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií mal a mohol postupovať podľa zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov, ktorý je účinný od 1. 11. 2013,  pri podávaní majetkových priznaní, a to už od roku 2014.

Po tejto bohatej korešpodencii som listom zo dňa 13. 02. 2017 podľa § 7 ods. 1 zákona č. 374/2014 Z. z. o pohľadávkach štátu a o zmene a doplnení niektorých zákonov podala do Národnej rady SR žiadosť o uzatvorenie Dohody o odklad platenia pokuty, ktorá bola akceptovaná.

Čo sa deje? Prečo nedokážete splatiť túto pokutu?

Pokuta, ako som uviedla, je neoprávnená. V tejto súvislosti vysvetlím, že tu došlo k pochybeniu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií, a to jeho predsedu a rovnako jeho asistenta, ktorí obdržali moje Oznámenie funkcií, zamestnaní, činností a majetkových pomerov počas výkonu funkcie verejného funkcionára podané do 31. marca. A neakceptovali ho v súlade so zákonom č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov, ktorý je účinný od 1. 11. 2013. V súlade stýmto zákonom m oje elektronické podanie obsahovalo písomný elektronický formulár dostupný na webovej stránke Národnej rady Slovenskej republiky.

V tejto súvislosti uvádzam: poslanec Národnej rady Slovenskej republiky a jeho asistent má povinnosť spracovávať elektronickú poštu každý deň. Vyplýva mu to z Ústavy Slovenskej republiky, lebo je zvolený občanmi a stal sa zástupcom občanov.

V opačnom prípade by platilo, že voľbami do Národnej rady Slovenskej republiky sa poslanci stávajú zástupcovia občanov, nad ktorými sú nadriadení štátni úradníci Parlamentného inštitútu.

To znamená, ja som poslala e-mail s majetkovým priznaním na e-mail predsedu Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií, ale pán predseda nekonal a nepostúpil ho Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií, Je otázkou, akú má kompetenciu predseda Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií?

Predseda Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií voči mojej osobe pochybil dvakrát. 

Najprv tým, že oznámil médiám nepravdivú informáciu, že som nepodala majetkové priznanie a druhýkrát tým, že podpísal Rozhodnutie, kde nie je uvedené, či Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií postupoval v súlade s článkom 9 ods. 9 Ústavného zákona č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov v znení Ústavného zákona č. 545/2005 Z. z..

Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre nezlučiteľnosť funkcií mal a mohol postupovať podľa zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov, ktorý je účinný od 1. 11. 2013 pri podávaní majetkových priznaní poslancov parlamentu už od roku 2014.

Do akej miery sú vaše finančné problémy veľké? 

K tomu Vám uvediem tento skutkový stav: Po skončení poslaneckej práce v parlamente sa stretávam s odbornými nedostatkami štátnych inštitúcií, konkrétne Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, kde som ako štátny zamestnanec mala počas práce poslankyne parlamentu prerušené plynutie výpovednej doby skončenia štátnozamestnaneckého pomeru zo dňa 29. 2. 2012.

Tento nezávislý štátny úrad po skončení mojej poslaneckej práce vydal potvrdenie o skončení môjho štátnozamestnaneckého pomeru spolu s poslaneckým mandátom.

To znamená, že mám potvrdenie o skončení poslaneckého mandátu dňom 5. 3. 2016 a spolu s týmto dátumom aj potvrdenie o skončení štátnozamestnaneckého pomeru dňom 5. 3. 2016.

Preto som ako občan, ktorý si bráni svoje práva t. č. evidovaná na úrade práce bez podpory v nezamestnanosti.

Počas práce v parlamente ste zarobili vyše 168 000 € za 4 roky. Na čo ste peniaze použili? 

Najprv je dôležité uviesť, že poslanci sú rozdelení podľa toho z akého mesta pochádzajú. Bratislavskí a mimo-bratislavskí. Bratislavskí poslanci majú mzdu 1961 eur.

Na Vašu otázku Vám odpoviem takto:

Počas volebného obdobia 2012 – 2016 som riešila následky neoprávneného mobbingu na pracoviskách. Bezprostredným následkom neoprávneného mobbingu sú príznaky depresií, poruchy koncentrácie, psychiatrické syndrómy a najrôznejšie psychosomatické ochorenia. Tiež sme skúmali ako sa dá brániť proti mobbingu. Na to som sa pozrela z hľadiska súčasného práva a konštatujem – zatiaľ nijako.

Titul tzv. osobnostného práva na ochranu osobnosti resp. právo na ochranu osobnosti, nič nehovorí ani sudcom – čo dokazuje súčasná prax, a nič nehovorí ani zamestnávateľom. Porušenie osobnostných práv je zatiaľ iba teoretická profesorská rovina, ktorá existuje v knižnom formáte, ale žiaľ, neprenikla zatiaľ ani do praxe, ani na prokuratúry.

Právny následok je tiež len teoretický knižný titul, nad ktorým sa usmeje prokurátor aj sudca. Využijú ho iba vo svoj prospech, taká je všeobecná skúsenosť. Ochrana osobnosti je upravená v ustanoveniach § 11 – 16 Občianskeho zákonníka. Ako mnoho iných zákonov, aj tento je iba knižnou atrakciou bez aplikácie v justičnej praxi.

Nahliadnutím do pracovno-právnych ustanovení sme zaznamenali detto: Žiadna definícia na ochranu proti mobbingu, bossingu, stalkingu neexistuje.

Nahliadnutím do Trestného zákona je výsledok detto: Každý zamestnávateľ môže beztrestne mobbovať a prenasledovať slovnými útokmi ktoréhokoľvek zamestnanca !

Ešte Vám uvediem moju činnosť, na ktorú som použila peniaze, na ktoré sa pýtate:

Zorganizovala som v parlamente pre všetkých poslancov parlamentu, pre vládu Slovenskej republiky a ústredné orgány ako aj pre zamestnávateľov a zamestnancov dve medzinárodné konferencie o mobbingu, bossingu. Tiež som zorganizovala pre rovnaké skupiny dve prednášky na tému Vzťahové pasce na pracoviskách. Z každej konferencie sme spracovali Zborník a tento sme poštou rozoslali v súlade so zákonom do slovenských knižníc. Rovnako som ako poslankyňa skúmala a monitorovala prípady mobbingu, bossingu. Napísala som 12 žalôb a 24 žalôb som sledovala. 

Za napísanie žalôb a vyjadrení k právnym úkonom ako aj cestovanie na pojednávania, za stratu času, ktorú som občanom venovala, som neúčtovala peniaze. Ak by som všetku moju činnosť mala prepočítať z hľadiska financií, tak peniaze, ktoré uvádzate, by mi na moju poslaneckú činnosť v službe občanom počas volebného obdobia nestačili. Mám o tom záznamy o finančných výdavkoch počas volebného obdobia 2012 – 2016.

Ak som chcela ísť na medzinárodnú konferenciu o mobbingu v Nemecku v roku 2013, musela som si to zaplatiť sama, lebo Zahraničný výbor Národnej rady SR neakceptoval moju účasť na tejto medzinárodnej konferencii a rovnako neakceptoval bezprávie občanov, v ktorom žijú a za ktoré som v parlamente bojovala.

Záverom uvádzam, ja som nemala žiadnych sponzorov ani žiadne finančné dary.

Obrázok blogu

V Bratislave, dňa 5.3.2017

Odpovede zapísala: JUDr. Mária Ritomská

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu