reklama

Zúfalá pomoc u europoslankyne Anne Záborskej a jej kresťansko-demokratickom hnutí

Prečo ma moja šéfka stále posiela preč z nezávislého úradu? Za tým musí byť niečo väčšie. Kam sa chodí poradiť? Ako sa šepkalo na úrade, má právnika, za ktorým chodí na právne rady konzultovať. Je to doktor práv z ústavného

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

súdu Slovenskej republiky. A kto to pre ňu chodí pred úrad na červenom aute? To je doktor práv, ktorý má advokátsku kanceláriu v Banskej Bystrici. Na úrade mu zohnala prácu. Ako dokázala presvedčiť predsedu úradu? Zostávalo záhadou.

Nášmu nezávislému úradu začala pomáhať advokátska kancelária s právnymi radami. A za právne rady si nechali poriadne zaplatiť. A peniaze úrad získal ako? Moja šéfka začala "šetriť". Najprv mi nenavrhla odmeny, ktoré sa rozdávali štyrikrát za rok a na konci roka mi nepriznala ani služobné hodnotenie. Peniaze sa zo štátneho rozpočtu presúvali na advokátsku kanceláriu. A pán predseda úradu podpísal zmluvu s advokátskou kanceláriou. Intrigy a intrigy. Pred týmito intrigami sa na úrade báli všetci štátni úradníci. Všetci sa len ticho prizerali. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som sa pred touto pliagou úradu "zachránila" u lekárky. Moja lekárka vôbec nebola prekvapená, že som k nej zase prišla. 

 Hneď sa spýtala: Chcete aj psychiatra?

Ja som prekvapená reagovala. A to treba?

Každého tam posielam, kto má v práci mobbing - povedala mi.

Čakáreň u psychiatra bola preplnená. Prečo sem títo ľudia prišli. Všetci ticho sedia a pozerajú do prázdna. Skúsim sa spýtať vedľa mňa sediacej mladej dámy. Potichu mi vysvetľuje, aké má problémy v práci. 

V ambulancii sa ma psychiatrička spýtala, aké mám problémy. Viete mám zlé pocity, keď mám ísť do práce. Nemôžem dobre spávať. Ani cez víkend nemám možnosť si oddýchnuť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak Vás nechám doma, príďte o dva týždne a riešte si svoju situáciu, - nezabudla dodať psychiatrička. Tieto slová mi rezonovali v ušiach celé dva týždne, kým som sa znovu neocitla v psychiatrickej ambulancii. Tentokrát som psychiatričku informovala:

Pani doktorka, už si zbieram podpisy ako kandidátka na nezávislú poslankyňu v komunálnych voľbách. 

Psychiatrička uznanlivo prikývla. „Potom ma informujte, ako to dopadlo.“ 

Obrázok blogu

Počas vychádzok som začala zbierať podpisy od občanov ako kandidátka do komunálnej politiky ako nezávislá poslankyňa v jesenných komunálnych voľbách. Občania sa na mňa obracali aj mailom a písali mi, čo mám po zvolení za poslankyňu riešiť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po vychádzkach som si sadla k počítaču a píšem pani europoslankyne Anne Záborskej, predsedníčke Výboru pre práva žien a rodovú rovnosť, aby mi pomohla v boji proti mobbingu na štátnom úrade. Som predsa matka a žena. Pani europoslankyňa propaguje v europarlamente kresťanskú politiku na ochranu žien a matiek. Tak mi určite pomôže.

Čakala som odpoveď na môj mail. Na druhý deň mi odpovedal asistent europoslankyne Annny Záborskej, pán Otruba s tým, že môj mail odošle pani europoslankyni.

Ale pani europoslankyňa nereagovala. Kto vie, či to asistent poslal? Oslovujem znovu asistenta pána Otrubu, aby ma informoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale namiesto pomoci mi asistent Otruba poslal mail, kde ma žiadal, aby som mu poslala referáty pani europoslankyne, ktoré mi poslal a jemu sa stratili.

To musí byť nejaký zmätkár, pomyslím si a posielam mu referáty, ktoré pani europoslankyňa prednáša v europarlamente na tému rodinná politika. A tajne dúfam, že mi pomôže.

Dňa 16. septembra 2010 sa rovnako obraciam na Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR na riaditeľa pracovnoprávnych vzťahov JUDr. et Mgr. Jozefa Tomana, PhD. 

V ten deň som poslala mail aj na mimovládnu organizáciu Chartu 77. Odpovedal mi doktor Giertli a potvrdil termín stretnutia. Ale ani doktor Giertli mi nevedel pomôcť.

Dňa 20. septembra 2010 som zúfalo po tretíkrát písala do kancelárie Záborskej, asistentovi Otrubovi. Dozvedám sa, že pani europoslankyňa má kanceláriu v Bratislave na Palisádoch. Hľadala som kanceláriu. Pýtam sa v rôznych kanceláriách, ktoré boli na spomínanej ulici. Nakoniec mi na základnej škole povedali, že kanceláriu má, ale vo Viedni. Tak to snáď nie! To už je pomoc pre občanov od kresťanskej europolitičky. Ale ako som mohla zistiť, ani europoslankyňa, ktorá má "plné ústa" rodinnej politiky a ochrany žien, matiek, mi nepomôže. 

Dňa 18. októbra 2010 som dostala odpoveď advokáta Pavla Nechalu: "Vážená pani doktorka, súhlasím, že ochrana zamestnanca aj v štátnej správe nie je u nás dokonalá. Istý pokrok bol urobený prijatím Antidiskriminačného zákona, avšak ten nerieši všetky situácie. A tiež rozhodovacia prax súdov v tejto oblasti zaostáva. Mobbing býva aj následkom oznámenia nekalej praktiky a zamestnanci by mali mať v tejto oblasti ochranu. Tento záväzok je súčasťou aj programového vyhlásenia súčasnej vlády. Uvidíme preto, či sa ho podari naplniť. S pozdravom Pavel Nechala"

A prišiel deň po komunálnych voľbách. S hrôzou som zistila, že som skončila druhá náhradníčka v našom volebnom obvode Bratislava – Nové Mesto. “Prevalcovali“ ma štyri politické strany, ktoré sa takticky spojili SDKU, KDH, SAS, MOST –HID.  Tak takto sa buduje naša politika. Ale čo teraz? Psychiatrička mi stále hovorila, aby som si situáciu riešila. A to sa blížili Vianoce, teraz predsa nemôžem nastúpiť na úrad, veď ma tam čaká výpoveď. 

Pred koncom roka 2010 ma moja lekárka predvolala na lekársku posudkovú komisiu. Zaujímala som sa, ako to prebieha. Veď ja mám ísť do invalidného dôchodku, na to asi treba poriadnu chorobu?

Prišla som na určený deň k lekárke. V ambulancii už sedelo osem pacientov, ja som bola deviata. Aspoň sa tu psychicky pripravím a zistím, ako to tu funguje.

Opatrne sa pýtam susedky, mladej dámy, sotva mohla mať po tridsiatke, z akého dôvodu ju predvolali na lekársku posudkovú komisiu. Mám na sebe mobbing osem mesiacov. - povedala.

Aj suseda z druhej strany je mladá, tak sa pýtam, Aj ona je sem poslaná od lekárky, lebo má mobbing v práci, je vypísaná desať mesiacov.

Čo len ja poviem posudkovej lekárke, necítim sa byť na invalidný dôchodok. - premýšľam.

Vošla som k lekárke do ambulancie. Vo vnútri sedela veľká, robustná dáma, lekárska posudková komisia. Pôsobila veľmi nepríjemným dojmom. Hneď sa pozrela na mňa a vypýtala si od lekárky správu od psychiatričky. Lekárka ju nemala.

Posudková mi povedala: Tak ju prineste na budúce. Uľahčene som si vydýchla a odchádzala som.

Obrázok blogu

Blížili sa Vianoce. Nebudem si ich kaziť správou od psychiatričky. Tesne pred Vianočnými sviatkami roku 2010 som zatelefonovala psychiatričke a vypýtala som si od nej odbornú správu.

Vy ešte nie ste v práci?  pustila sa do mňa psychiatrička.

Po tomto rozhovore som sa rozhodla zmeniť psychiatra, čo som aj oznámila mojej obvodnej lekárke, že mením psychiatra. Lekárke stačilo jeho meno a adresa ambulancie. 

A tak som od januára 2011 zmenila psychiatra. Nový psychiater mi oznámil, že moju dobu práceneschopnosti môže predĺžiť ešte o mesiac. Aspoň niečo, tajne som dúfala, že sa situácia na úrade vyrieši.

 Nehrajte sa na Spasiteľa, tu to nevyriešite, to bola prvá pomoc od psychiatra. Tu na Slovensku nič nezmeníte, tak je to dlhé roky nastavené a nič s tým neurobíte.

O tom či sa v našom štáte dalo niečo riešiť , o tom píšem v ďalšej časti.

Obrázok blogu
Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu