reklama

Biely kôň v politickom hnutí OĽaNO alebo neveriaci Tomáš

V poslednom týždni sa mediálne spravodajstvo venovalo aj odchodu dvoch poslancov z politického hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti poslanci Viera Dubačová a Otto Žarnay.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Teraz nám budú novinári prinášať správy, prečo ani nie po roku vystúpili dvaja poslanci z politického hnutia OĽaNO.

http://www.pluska.sk/spravy/z-domova/zarnay-dovodoch-preco-opustil-olano-cim-ho-matovic-vytocil.html

http://www.pluska.sk/spravy/z-domova/matovic-zacal-vysvetlovat-preco-mu-odchadzaju-poslanci-takyto-ma-pohlad.html

http://www.parlamentnelisty.sk/arena/monitor/Matovic-prekrocil-hranicu-ktoru-som-ochotny-akceptovat-poslanec-Zarnay-vysvetluje-preco-dal-zbohom-OLaNO-284475

Pán t. č. nezaradený poslanec Otto Žarnay je jedna z prvých obetí môjho poslaneckého výskumu od roku 2012, po mojom príchode do parlamentu. Na prípad pána učiteľa Otta Žarnaya upozornil médiá jeho zamestnávateľ, Obchodná akadémia Košice. A novinári prinášali informácie. Len, aby zahltili svojich čitateľov akýmsi bulvárom. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

O čo vlastne išlo? U pána Žarnaya sa vyskytol „vzorový“ školský bossing. Prečo dostal pán Žarnay výpoveď?  Výpoveď, ktorú dostal pán Žarnay, mu bola daná za to, že upozornil mediálne  a potom aj cez kontrolné orgány na skutočnosti týkajúce sa nehospodárneho využívania externých právnych služieb JUDr. A. Rudohradskej, na ktoré škola len v poslednom roku vynaložila vyše 6000 eur.  (550 eur/mesiac) A tiež podal podnet na finančnú kontrolu hlavnému kontrolórovi košického samosprávneho kraja JUDr. A. Farkašovi.

Nikto z novinárov nepísal, že ju dostal bez akéhokoľvek predchádzajúceho upozornenia, v posledný deň maturitných skúšok, keď doskúšal posledných žiakov (dňa 31. 5. 2013). 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sám pán Otto Žarnay mi o tomto prípade napísal: "Výpoveď, ktorú som dostal, bola vopred pripravená tak, aby riaditeľ nemusel obísť zákon - zmanipuloval moju kolegyňu, ktorá v tom čase bola na materskej dovolenke, osobne ju navštívil - dva dni pred mojou výpoveďou a na parkovisku pred jej blokom ju nechal podpísať žiadosť/oznámenie o tom, že od septembra nastupuje do práce po skončení materskej dovolenky. Kolegyňa mu niekoľkokrát zdôraznila, že ona asi nenastúpi, lebo má možnosť isť učiť na inú školu, ale ešte to nie je isté, ale riaditeľ ju uisťoval, že o nič nejde, že si to môže kedykoľvek rozmyslieť a že jej žiadosť sa vôbec netýka nejakých výpovedí iných, že o nič nejde, že si to môže kedykoľvek rozmyslieť a že jej žiadosť sa vôbec netýka nejakých výpovedí iných učiteľov, ktorí sú na škole. Keď sa ho pýtala, čo nové sa stalo na škole, povedal jej, že jeden učiteľ sa snaží robiť škole zle a že k vôli tomu sa aj na školu prihlásilo menej žiakov ako po iné roky. Riaditeľ školy tak vedel, že kolegyňa zrejme nenastúpi, ale napriek tomu určil za hlavný dôvod rozviazania pracovného pomeru so mnou fakt, že sa ma kolegyňa vrátiť z materskej dovolenky. Keby bol počkal ešte mesiac, kým sa to vyjasní, čo by nebol žiaden problém, pretože to bol posledný mesiac školského roka - jún, tak by sa tento dôvod ukázal ako irelevantný, pretože kolegyňa by dala výpoveď a podpísala by zmluvu na novej škole.Takto zámerne riaditeľ školy, ktorému išlo o čas,rozhodol o mojej výpovedi, bez toho, aby si bol istý, či vôbec od septembra bude mať ako pokryť úväzok slovenského jazyka."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj tak si pán riaditeľ začal robiť na škole poriadok. A vôbec mu nezáležalo na tom, že existujú ustanovenia Zákonníka práce, pomocou ktorých sa výpoveď má napísať. Lebo kolegyňa pána Žarnaya, ktorá sa mala vrátiť z materskej dovolenky, dala v júli 2013 výpoveď. Ako pokryť úväzok slovenského jazyka? Riaditeľ školy neponúkol uvoľnené miesto pánu Žarnayovi aj keď hlavný dôvod rozviazania pracovného pomeru tu bola nadbytočnosť. 

Pán Žarnay sa stal prípadom aj politického hnutia OĽaNO. Hneď sa chytili tohto prípadu, lebo o ňom písali médiá a líder tohto hnutia sa zase potreboval zviditeľniť. Akože občanom pomáha. Žarnay ani netušil, ako sa zrazu stal "bielym koňom", pomocou ktorého potreboval líder OĽaNa ukázať na verejnosti SEBA. Ani jeho pravá ruka, JUDr. Miroslav Kadúc, ho nevedel usmerniť po odbornej stránke, kedy sa podáva žaloba. A tak sa ma poslanci z hnutia začali sústavne vypytovať, či som už napísala žalobný návrh a či som ho podala. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

"Mirko, žaloba sa podáva do dvoch mesiacov po skončení pracovného pomeru", reagovala som. "A dobre vieš, že dva mesiace uplynú koncom októbra 2013. A teraz máme júl, ešte mu plynie výpovedná doba."

K Mirkovi sa pridal poslanec Igor Hraško. Len čo som vošla do rokovacej sály už sa na mňa obrátil. ""Mária, ako je to so žalobou pre Žarnaya? Podala si už žalobu Žarnayovi?" 

" Uvedom si, že je ešte vo výpovednej lehote" - vysvetlila som aj jemu.

A rovnako, ako sa chcelo zviditeľniť OĽaNO, rovnako sa chcel zviditeľňovať aj pán Žarnay. Nebolo mu príjemné, že dostal výpoveď, keď podľa neho riaditeľ nemal dôvod ho prepustiť. Nemal trpezlivosť a počas mesiacov júl a august 2013 mi písal a písal maily. Nechcel počúvať moje rady. Až to vyvrcholilo takouto požiadavkou, ktorú mi napísal:

"Momentálne som v situácii, že už pochybujem o úspechu tohto procesu,a keď mám začať opäť veriť v jeho víťazstvo, tak potrebujem motiváciu aj z tej druhej strany, nie je nič vzácnejšie ako osobná účasť človeka na osude toho druhého a jeho snaha stáť na jeho strane v najťažších chvíľach. Možno je to tou vzdialenosťou, že vy ste v Bratislave a ja v Košiciach, a preto je ťažšie takúto osobnú zanietenosť hľadať, určite by osobné stretnutia pomohli viac ako písanie cez maily alebo facebook. Ja by som bol najradšej, keby tento prípad mohli súčasne riešiť viacerí právnici, lebo čim viac ľudi s právnym vedomím poradí,ako ďalej postupovať, tým je vyššia šanca na úspech,ale je to asi len moja fikcia,že sa to dá aj takýmto spôsobom riešiť."

Pán Žarnay bol netrpezlivý a tak oslovil právnikov v Košiciach a prípad vzali do svojich rúk. Preto, keď sa pán Žarnay dostal ako biely kôň do parlamentu mal vydržať pod svojím tútorom OĽaNOm do konca volebného obdobia. Ale nakoľko moje skúsenosti ukázali, že nebol vďačný ani za moju bezplatnú pomoc, tak nie je vďačný ani za svojho tútora OĽaNO. Ak nám novinári začali prinášať "akési" informácie o kauze vystúpenia pána Žarnaya z OĽaNO, ide len o mediálnu bublinu pre lepšiu čítanosť novín. Za tým nie je pravdivý dôvod, pre ktorý pán Žarnay vystúpil z hnutia OĽaNO.

 Lebo. ako som s mojimi asistentami dokázali počas minulého volebného obdobia:

 Poslanec Národnej rady Slovenskej republiky:

§ 1 Je úbohá osobnosť hľadajúca cestičky k platenému ničnerobeniu.

§ 2 Používa rôzne „výhybky“ na presunutie problémov na „inú koľaj“.

§ 3 Zneužíva zákony pre svoje „výhody“ podľa „džungľového výberu“.

§ 4 Má zásadu „nevedieť nič o utrpení radových občanov SR“.

§ 5 Neskúma problémy občanov, ani občiansky dopyt, ani možnosti riešení.

§ 6 Chce byť dôležitý(-á) pred médiami a zneužije ktorúkoľvek ideu.

§ 7 Vie, že slušní ľudia ho považujú za parazita, netrpí tým.

§ 8 Má sociálnu inteligenciu: Nula

§ 9 Má emotívnu inteligenciu: Nula

§ 10 Má mentálnu inteligenciu: do 60

§ 11 Má politické ciele: „Já, Já, Já, jenom já.“

§ 12 Má svoju hymnu: „Dnes sa mi nechce nič, ani len prstom pohnúť.“

Ale ľudsky vychovaní občania, vlastenci hovoria ako Leonidas zo Sparty: „My sme tu doma!“ A urobíme si zmeny! A nevzdávame sa!

Obrázok blogu
Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu