reklama

Bola som pri tom alebo zápisky z parlamentu 2.

A prípad Strediska pre ľudské práva pokračoval. Márne som čakala, že sa mi obaja poslanci ozvú. Neozvali sa. Konečne som pochopila, prečo poslankyňa Jurinová a poslanec Viskupič nezareagovali na protokol, ktorý som im poslala

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

už pred voľbami. Je tu zjavné prepojenie. Keby boli obaja poslanci Viskupič a Kadúc aspoň na stretnutí voči mne úprimní a rovno ma poslali preč z parlamentu alebo sa mohli ešte predtým vyhovoriť, že nemajú čas, nemusela som tam ani ísť. Už viem, že chceli odo mňa získať informácie a ešte ma nechali aj cez víkend vyrábať podklady pre prípadné mediálne vystúpenie.

Obrázok blogu

Dnes som dostala aj niekoľko mailov od osôb, ktoré ma žiadali o pomoc vo veci práv detí. Pomáhala som im po tom, aj napriek tomu, že riaditeľ Strediska zrušil odbor, ktorý sa venoval právam dieťaťa a odborníci, ktorí v ňom predtým s veľkým zápalom a entuziazmom pracovali, museli zo Strediska odísť už v lete minulého roku. Medzi nimi bol aj doktor, ktorý pripravil v Organizácii spojených národov vykonávací dokument k Dohovoru o právach dieťaťa, za čo si vyslúžil uznanie od mnohých zahraničných predstaviteľov. Dokument za Slovensko bola v OSN podpísať vtedajšia premiérka Radičová.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ostala som vtedy pre deti robiť potajme, lebo keby to riaditeľ vedel, tak by ma bol vyhodil už vtedy. Teraz sa riaditeľ tvári ako ochranca práv detí a chce si agendu práv dieťaťa navýšiť. Je to od neho do neba volajúci cynizmus a keď si pomyslím, že mu ho ešte "posvätila" pani Jurinová, tak mi je z toho naozaj zle. Tiež plne rozumiem tomu, prečo páni poslanci chcú mať v legislatívnom tíme mladých, zrejme aj neskúsených, manipulovateľných a takých, ktorým isté súvislosti nenapadnú, no a samozrejme - takto si "vyrábajú" zákazky pre svoje firmy. 

Obrázok blogu

Na Slovensku je veľké množstvo ľudí, ktorí sú v oveľa horšej situácii ako ja - čo som mala možnosť poznať počas práce v Stredisku. Oveľa viac ma mrzí, že to predvolebné heslo: "Budeme im pozerať na prsty" bolo len mediálne ohlupovanie voličov. Aj ja som naň naletela, rovnako ako aj mnohí iní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nápor, ktorému som bola v práci vystavená, sa začína prejavovať aj na mojom zdravotnom stave. Už si nenachádzam čas ani na spánok, lebo riešim mojich klientov, ktorým "bežia lehoty", a ktoré nesmú zmeškať. Okrem toho, ako bývalí zamestnanci Strediska ešte robíme aj nejaké podpisové akcie a pokusy o medializáciu situácie v Stredisku. Ale všetko chce čas. 

A ešte by som Vás chcela poprosiť,aby ste sa nedali odstrašiť rôznymi "negatívnymi energiami".

Robím žalobu jednej panej, ktorá má 80% mieru funkčnej poruchy - nevie sa sama ani najesť, ani umyť, ani telefonovať, ani chodiť, ani urobiť si hygienu a úrad práce aj odvolací orgán jej zamietli príspevok na asistenta, príspevok na prepravu, na diétne stravovanie a v Centre právnej pomoci povedali jej známemu, že nemá nárok ani na advokáta.Toto sú ľudské práva po slovensky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno by ste mali hľadať "spojenectvá" medzi takými, ktorí sú na Vašej inteligenčnej a morálnej úrovni. V žiadnom prípade by ste sa nemali nechať znechutiť alebo dokonca zdeprimovať nejakými postojmi, prístupmi, správaním, pohľadmi a pod. svojich poslaneckých kolegov a kolegýň.

Mimochodom, viacerí novinári, s ktorými som hovorila osobne, mi potvrdili, že niektorí poslanci OĽANO sú "kúpení" a ešte aj horšie. Ja tieto veci chcem zverejniť vrátane postoja, ktorí zaujali tí dvaja, ktorých som navštívila a podpredsedníčka.

Obrázok blogu

Na jednej strane rokovali s riaditeľom Strediska a na druhej strane mi klamali do očí, že sa snažia pomôcť. Lenže keď klamali mne, tak tým klamali aj desiatkam iných ľudí, ktorí čakali od nich pomoc.To nemôžeme nechať len tak. Ak budeme mlčať, spoločnosť sa nikdy nepohne dopredu. Niektoré prípady sú hrôzostrašné a myslím, že mnohí politici by za ten stav, ktorý zavinili, mali nielen odísť z politiky, ale ísť rovno do väzenia. Keď si pomyslím, že takýchto politikov platíme z našich daní, tak je mi z toho zle a nielen mne. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, ako žijú starí, nevládni a bezbranní ľudia, ktorí vybudovali mnoho fabrík, ktoré živili milióny ľudí a ktoré sa po "nežnej revolúcii" pod zámienkou privatizácie rozkradli a z tohto predaja sa obohatili mnohí ľudia, ktorí (alebo ktorých deti) dnes žijú v blahobyte a niektorí z nich aj na politickom výslní.

Pán Viskupič, pani Jurinová aj pán Matovič išli do volieb s programom, že budú bojovať proti korupcii a rozkrádaniu. Zatiaľ neviem ani o jednom jedinom prípade, ktorý by odhalili, ktorý by zastavili, alebo ktorý by vyriešili. Mali na to výbornú príležitosť, keď dostali na stôl hotovú vec: Protokol o kontrole v stredisku pre ľudské práva. Nemali ani ochotu protokol si preštudovať! Namiesto toho, aby verejne pranierovali rozkrádanie, pán Viskupič a pani Jurinová surovo podviedli nielen mňa, ale aj mojich kolegov, keď pani Jurinová rokovala s riaditeľom strediska deň predtým, než ma prijal pán Viskupič. Nemal ani taký charakter, aby mi povedal, že pani Jurinová deň predtým, ako ma on prijal, rokovala s riaditeľom strediska a umožnila mu tým, aby si v rámci SR aj v OSN urobil "piár" z tohto stretnutia. Títo poslanci robia opak toho, čo sľúbili voličom, a za čo ich títo voliči platia. Očakávala som, že po voľbách budú úzko spolupracovať s kontrolnými inštitúciami štátu a prezentovať ich kontrolné výsledky. A oni ani nemali záujem prečítať si protokol.Tak to je sila za takmer 5 miliónov. eur, ktoré dostanú za to, že sa im podarilo "obalamutiť" takých voličov, ako som ja.

Obrázok blogu

Vy ste, pani poslankyňa podali žalobu preto, že Vás šikanovali, ale čo mali robiť tie tisíce úradníkov, ktorých povyhadzovali len preto, že si chceli plniť svoje povinnosti?

Keď som bola s pánom Kadúcom, povedal mi, že o tom, čo som v profesionálnom živote zažila, by som mohla napísať knihu. Ja si nemyslím, že zrovna knihu, ale zopár dobrých článkov zvládnem napísať.  Ide mi o to, aby verejnosť vedela, kto je kto v politike a načo títo politici míňajú ich dane a odvody.

Ako sa chce táto spoločnosť pohnúť dopredu, keď sa na inštitúciách likvidujú ľudí, ktorí si chcú plniť povinnosti, ktoré im vyplývajú zo zákona a za ktoré sú platení z našich daní. Ako možno donekonečna vyhadzovať kontrolórov, ktorí chcú zisťovať porušenia zákonov, vyšetrovateľov, ktorí chcú veci vyšetriť, prokurátorov, ktorí chcú podať obžaloby na mafiánov, zamestnancov správnych orgánov, ktorí chcú rozhodnúť podľa zákona, atď. Títo ľudia boli a sú vyhadzovaní preto, že si chceli a chcú plniť svoje povinnosti. Kde sú poslanci OĽaNO? Na jednej strane pán Matovič hlása, že chce zvýšiť výber DPH, na druhej strane je jeho poslancom úplne jedno, ako sú vyhadzovaní daňoví kontrolóri. Tak sa pýtam, kde sú tí strážcovia OĽaNO, ktorí sľúbili, že budú Smerákom pozerať na prsty? Ale od týchto poslancov asi ťažko možno očakávať v uvedenej veci nejakú iniciatívu, keď sa neunúvali prečítať ani protokol že by preto, že sú slabo zaplatení??? .... alebo preto, že po voľbách dostali od Smeru "kostičky" ?" pokračovanie nabudúce.

Obrázok blogu
Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu