reklama

Správy z tvrdej politiky

Dňa 02. 08. 2011 o 9, 45 hod. uplynulo päť rokov, ako mi na nezávislom štátnom úrade moja šéfka povedala: Odovzdajte kľúče a od tohto dňa nemôžete vstúpiť do budovy. Zájdite na personálne oddelenie a podpíšte výstupný list.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Ešte mi dala služobnú úlohu s vybavením do dvoch hodín. Zase si na úrad nejaký odvážlivec sťažoval a požadoval odpoveď. A zase som mala riešiť, čo niekto "zbabral".

Odovzdať kľúče ! Zákaz vstúpiť do budovy! To znamená, že by som si mala baliť veci. Už viac ma tu na tomto štátnom úrade ani nemohlo čakať. Zámok na dverách mi už vymenili a počítač, to dostal príkaz informatik, aby mi ho prišiel zablokovať. Mladý ušatý chlapec ma už čakal pred kanceláriou. Plnil príkaz mojej šéfky. Tá si tu vybudovala veľmi dobré postavenie. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som v tom momente nevedela, či si mám baliť veci, či písať služobnú úlohu, či riešiť výstupný list, či odovzdať kľúče. Vtom ma ešte štátna zamestnankyňa z osobného úradu telefonicky vyzývala, aby som prišla podpísať Výstupný list. Všetci boli ako zmyslov zbavení a "tancovali", ako im to niekto nariadil.Ticho na chodbách dávalo na známosť, že ortieľ nado mnou je už dávno vyrieknutý.

Práve tento týždeň som si na tieto udalosti zaspomínala počas registrácie nových prípadov obetí mobbingu. Pripomenuli mi históriu začatého boja. Rovnako ako spomínate na pekné udalosti vo svojom živote, rovnako sa nezbavíte spomienok na mobbing, bossing. Je to časť Vášho života, ktorý má psychické, sociálne a zdravotné následky. Cesta Občianskeho združenia Práca a vzťahy odo dňa 17. 11. 2011 sa stala novým začiatkom riešiť obete psychického teroru, mobbingu, bossingu, stalkingu. Moje články začali povzbudzovať obete a prví odvážlivci nenechali dlho na seba čakať. Prípad lekárky z bratislavskej nemocnice Kramáre, prípad udržbára z Domova sociálnej starostlivosti v Bratislave - Petržalke , prípady učiteliek materskej škôlky z Bratislavy - Petržalky a ďalšie a ďalšie obete zapĺňali moje Zápisky. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.pracaavztahy.sk/priciny-vzniku-obcianskeho-zdruzenia-praca-a-vztahy/

"Veľkým prínosom" sa stalo, že mnohé obete mobbingu ma zvolili v roku 2012 za poslankyňu Národnej rady Slovenskej republiky. Táto cesta mala a mohla posunúť Slovensko medzi členské krajiny Európskej únie, ktoré si firemnú kultúru na pracovisku vyriešili legislatívnou úpravou. Počas štyroch rokov som získala praktické skúsenosti z nášho parlamentu. Dovtedy ako mnohí občania som si aj ja myslela, že poslanec dokáže všetko vyriešiť. Ale prax ukázala, že to nie, vôbec to nie je pravda! 

Spolu s politickým hnutím OĽaNO som teda "naskočila" na akúsi dovtedy vytvorenú náplň práce poslanca parlamentu: predkladanie a prijímanie zákonov. Hneď v klube som zažila prvé prekvapenie, mnou predkladané zákony sa nedostali von ani z klubu OĽaNO. Veď podnet na ich vypracovanie mi poslali občania, ani to nepomohlo. Začala som si písať antimobbingový denník. Každú udalosť, každý príbeh, každé stretnutie, ktoré som v parlamente zažila, som zapísala do svojich spomienok. Len spomeniem, všetko sa riešilo na úrovni bulváru. Líder hnutia pomaly všetko "obrátil" na bulvárne správy pre občanov. K dispozícii mal k tomu neúrekom novinárov, ktorí "behali" po parlamente. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak mňa oslovil novinár a chcel písať o mojej práci v parlamente, neskôr sa otvorene priznal, že nedostal súhlas "šéfa" denníka. Alebo tiež by prišiel o prácu. Kto to neprežije ani neuverí. Náš parlament sa stal svorkou vlkov, ktorí ak by sa tu vyskytol niekto prinášajúci novú cestu, tak nemá šancu, aby uspel. Príkladov v mojich zápiskoch je k dispozícii veľmi veľa. Aj keď sa tu vyskytli sťažené podmienky, obete mobbingu sa zobúdzali. Denne som registrovala obete mobbingu a ku koncu volebného obdobia sme ich už mali 895. Vedeli sme, že ich je oveľa, oveľa viac. Každý odvážny občan, ktorý prišiel a povedal nám svedectvo o tom, ako sa na jeho pracovisku pracuje, ako je jeho práca sabotovaná, pospomínal aj iné prípady, kde občan svoju zlú situáciu na pracovisku neriešil. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Naše Slovensko a občania v ňom očakávali naplnenie svojich ústavných práv. Cesta v parlamente sa stala tŕnistou. Najviac na tejto ceste zlyhalo politické hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti. Nemali záujem pomôcť občanom Slovenska. Stále "naháňali"  témy na zviditeľnenie, ako to robia aj dnes. Pochody na BONAPARTE nič nevyriešia. A riešenie neprinesie ani účasť známeho herca, speváka či populárnej kapely. Budú to zase zbytočne vyhodené peniaze občanov. Radšej by ich OĽaNO malo rozdať chudobným.

Strata ľudských hodnôt a tolerovaný rast zverských metód „riadenia“ na pracoviskách takzvaným mobbingom, kam sa zahŕňa aj bossing a stalking, je všeobecný negatívny trend v celej Európe. Tento trend nemá nič spoločné s človekom, a nepozná ho ani história. Dejiny opisujú pracovnoprávne vzťahy ako niečo prirodzene posvätné a pokračujúce zo vzťahov nadobudnutých v rodine. Je to v každom vierovyznaní bez rozdielu cieľa viery. Okrem judaizmu, kresťanstva a islamu sa láskavé pracovnoprávne vzťahy preferujú v hinduizme, taoizme, buddhizme, a vo všetkých animistických tradíciách. Tento pracovnoprávny vzťah ako ho vidíme v časoch staroveku (klinopisy z Ninive, Chamurapiho stéla, a iné, to dokazujú), ba ešte aj z čias raného stredoveku máme dokumenty o ľudských pravidlách, ktoré sa nazývajú jednoducho – ľudský vzťah. Všetky kódexy odborných spolkov, cechov a gild obsahujú ľudské a sociálne zákony, a tieto boli vždy a každým aj dodržiavané. Majster ktorý nedodržal zákony svojej spoločnosti (cechu), bol zo spoločnosti vyobcovaný.

V súčasnosti vidíme rôzne zdokonaľovania sociálnych zákonov, ale nevidíme žiadne dodržiavanie ľudských pravidiel v pracovnoprávnych vzťahoch. Na zverské zaobchádzanie s „pracovnou silou“ sa sťažuje stále viac euroobčanov, teda nielen u nás, ale v celej EÚ. To čo nám referovali zahraniční spolupracovníci, to je detto úplne to isté, ako keby sme spísali skúsenosti našich slovenských klientov.

Postupne som zistila, že skupina nezávislých poslancov OLaNO nemá možnosť, aby sa pridala k môjmu programu, ktorým žijú všetci občania tohto štátu. Ako som písala aj na tomto blogu, antimobbingový zákon mi pomohla vláda SR riešiť už v roku 2012. Pripravili si postup, najprv v roku 2013 urobili výskum pomocou Inštitútu pre výskum práce a rodiny. V roku 2014 som očakávala pozvanie do pracovnej skupiny na prípravu antimobbingového zákona, Všetko stroskotalo v odpovedi ministra práce, sociálnych vecí a rodiny SR , "táto úloha nie je v Programovom vyhlásení vlády. Tak sa so mnou vláda iba hrala. Ale rozbehnutú cestu sme nemohli zastaviť. Obete pribúdali a pribúdali. Zo štátnej správy, z verejnej, správy, zo súkromnej správy, prípady nám hlásili z každého kúta nášho Slovenska. Rozbehnutá cesta právne zastupovať obete mobbingu stále viac monitorovala ťažký a tvrdý biznis našej justície. Aj o tom som v mojich článkoch prinášala správy a sú aj v mojej knihe.

Vážení občania ani interpelácie poslankyne nepomáhali a nepomohli riešiť bahno hlboko zakorenené v našej spoločnosti. Podrazy sa vyskytli aj na pôde parlamentu. Nakoľko "niekto" nedokázal pochopiť, že občanov, obete mobbingu právne zastupujem grátis, začal v auguste roku 2015 útočiť aj do nášho Občianskeho združenia Práca a vzťahy. PhDr. Pavlovi Beňovi, členovi nášho združenia písal akési informácie o mojej činnosti a príjmoch v právnom zastupovaní. Tieto klamstvá som riešila skončením môjho členstva v októbri 2015. 

Akoby Slováci nevedeli pracovať bez podrazov, klamstiev, špekulácií, machinácií a iných nekalých praktík. Ani moje vystúpenie z členstva, neosvietilo neprajníkov, aby začali konať dobro. Naopak pomohlo obetiam, aby mi signalizovali, že cesta, ktorú sme začali potrebuje napredovať. Ako povedal Ján Pavol II NEBOJME SA ! Stále viac obetí píše články o mobbingu.

http://brndiarova.blog.sme.sk/c/430131/mobbing-pekelna-jazda.html 

A to nie je všetko. Pokračovanie v ďalšom príspevku.

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu