reklama

Príbeh obete

Na úrad som nastúpila ešte za bývalého starostu, s ktorým som dobre vychádzala. Moje utrpenie sa začalo po nástupe nového starostu. Najprv to boli napomenutia: „zhasni svetlo“, „zatvor okno, keď ideš na obed“, "dnes si prišla o päť minút neskoro", "keď prídeš z obeda, vždy  sa hlás u mňa" a samozrejme aj odchody bolo treba hlásiť. Počúval, ako vybavujem občanov a radil mi, aby som im povedala jednu, dve vety a nech si dajú odchod.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Práce pribúdalo. Nevedela som sa povzniesť nad nevybavenými žiadosťami občanov. preto som ich vybavovala aj po úradných hodiách. Ale nebolo to môjmu nadriadenému po vôli.

"Nemyslite si, odmenu Vám za to žiadnu nedám. Urobila ste to zase zle". Často mi menil pracovnú náplň.

Zvolával pracovné porady a to tak, že sa mi rozleteli dvere a kričal: „ O päť minút, máme poradu“. Pracovná porada nebola o problémoch úradu, o mojej práci, ale samé útoky a obvinenia, nakoniec som dostala nezmyselnú úlohu s krátkosťou času na ich splnenie. Jedného dňa mi povedal: "Ak neodídeš, tak sa postarám, že skončíš v blázinci."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pomaly pri každej úlohe mi vyčítal, že robím zle a neovládam agendu, ktorú som vykonávala už dvadsať rokov. Raz mi dal osobné hodnotenie, druhýkrát nie. Mne odmeny nedával, iným dával.  Postupne stupňoval psychický tlak voči mne, odobral mi od úradu kľúče, lebo mal podozrenie, že mu miznú doklady a chodím tam po pracovnej dobe.

Nesmela som už preberať poštu, premiestnil ma do malej kancelárie, informácie sa mi dostávali minimálne, začala moja izolácia, všetko mu vadilo, aj to, keď som sa s niekým zasmiala, niekto si ma všimol, pozdravil a najviac mu prekážalo, ak som dostala pochvalu od občanov, ďakujem im všetkým. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jedného dňa som prišla do práce a pri úvodnom privítaní: "Nechaj všetko tak, máme poradu." som dostala silný záchvat, odviezli ma z práce sanitkou a ostala som práceneschopná.

Takéto šéfovanie, bossing, poznačilo moje zdravie, lekár ma upozornil, aby som sa vyhýbala psychickým stresom, ktoré som počas posledných vyše dvadsať rokov zažila veľmi veľa. 

Rany, ktoré dokáže zasadzovať človek človeku sú strašné, bez štipky svedomia, bez najmenšej výčitky dokáže vyhodiť človeka na ulicu, vôbec ho neberie ako ľudskú bytosť, ktorá má tiež svoj život, pocity, osobné problémy, sústavnými útokmi mu ničí zdravie, okráda ho o nemalé peniaze, nevadí mu, že obeť si to prenáša aj do života svojej rodiny. Akokoľvek som sa snažila, nikdy som nebola ohodnotená ani slovom.Verí, že sa po voľbách situácia v tejto krajine zmení k lepšiemu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nikto sa za vyše dvadsať rokov nepostavil na stranu tejto obete? Áno, neboli tu žiadne zákony, žiadne pravidlá.

Preto bojujem za všetky obete, ktoré prežívali po nežnej revolúcii ponižovanie ľudskej dôstojnosti.

Predčasné voľby mi dávajú jasne najavo a dúfam, že aj každému odvážnému a statočnému občanovi konať, lebo pred nami je veľa práce na zmene nášho doterajšieho systému. Niekto musí toto násilné obmedzovanie, potláčanie základných ľudských slobôd a práv na pracoviskách vyniesť na svetlo božie. Bojujem za obete násilia na pracovisku. Potrebujeme nové zákony na ich ochranu.

 Preto kandidujem.

 Dovolím si uviesť, že problematika narušených vzťahov, kde dochádza k ponižovaniu ľudskej dôstojnosti na pracovisku ma viedla až k prijatiu mojej Kandidátky ako nezávislý na kandidátke OBYČAJNÝCH ĽUDÍ a nezávislých osobností a tento článok vyjadruje môj osobný postoj, ktorý môže, ale nemusí byť zhodný s postojmi a názormi iných kandidátov. V mnohých názoroch sa zhodujeme, v iných zasa nie a považujem to za správne. Prekáža mi umelá a falošná názorová jednota členov strán a hnutí a otvorene sa hlásim k vlastným názorom bez ohľadu na to, či vyhovujú väčšine. Rozdiely nás nedelia, ale spájajú, ak spolu hľadáme cestu k pravde.

 

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu