reklama

Dôkaz

Keď vošla do budovy, zdalo sa jej, že je zachránená. Od tejto chvíle to má pod kontrolou. „Tu jej určite poradia a pomôžu.“- nádejala sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

S odhodlaním stúpala po starých, kamenných schodoch na prvé poschodie. Zastala pri ťažkých, mahagónových dverách a obdivovala vyleštenú vizitku so známym menom. Zaklopala.

„Ďalej„ - z vnútra sa ozval hlboký hlas.

Opatrne vošla dnu. Za veľkým, písacím stolom sedel starý, prešedivelý muž. Jeho inteligentná tvár ju posmelila.

„Posaďte sa„– ukázal jej kožené kreslo pri dverách.

„ Čo môžem pre Vás urobiť ?.“ - naklonil sa ponad písací stôl a privrel okno, aby lepšie počul.

„Som Anna Konečná, zdravotná sestra„ – predstavila sa

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„ Pracuje v nemocnici na Kramároch. Pred tromi mesiacmi k nám priviezli pacienta, mladého chlapca. Má pätnásť rokov. Rodičia mali dopravnú nehodu s kamiónom na diaľnici, zrážku neprežili. Ich syn sa ťažko zranil, ide mu skutočne o život. A Martin, tak sa chlapec volá, nemôže ani jesť ani piť. Má sťaženú činnosť pľúc a dýchanie…“

„ Dobre..., dobre..., no a.....: - prerušil ju „ Čo s tým mám ja ?“ 

„Prepáčte, - ale pán doktor. Viete , idem práve od neho. Martin môže byť o dva dni mŕtvy. A on tu nemá nikoho, s kým by sme sa mohli poradiť. My potrebujeme pre každé dieťa blízku osobu. A preto som prišla za Vami, pán doktor…..“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„ Ja …., ja vôbec nepoznám toho…toho…„

„ Martina Prieložného.“

„ Ja toho Martina Prieložného… nepoznám. To meno som nikdy nepočul. Prepánajána, ako ste prišli na mňa ? „- reagoval doktor prekvapene.

„ Cez Martinovu starú mamu. Predsa som Vám povedala, že Martinovi rodičia sú mŕtvi. Ale žije mu ešte stará mama…

„ Cez koho ? „- doktor nevychádzal z údivu.

„ Martinovu starú mamu „ - zopakovala Anna.

„ Čo to znamená, cez Martinovu starú mamu? Veď tú predsa tiež nepoznám“.

„Ale , áno. Povedala Anna pokojne, - „ poznáte ju.“

„ Ako sa volá ?“

„ Svetlana Novotná.“

Zalapal po dychu. Rozpamätával sa na svoje mladícke známosti. Šialenstvo, pomyslel si zmeravený od zdesenia. Vari som zošalel. Priam s nadľudským ovládaním povedal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Ako sa volá tá pani ? „

Anna mu meno znovu zopakovala.

Sám seba nepoznával, keď odpovedal.

Nepoznám nijakú pani Novotnú.“

„Ale áno ,“- nástojila Anna.

„ Ale nie,“- znovu odvetil a pomyslel si. „ Len sa nerozčuľovať, len sa nerozčuľovať.“

„ Ako ste na to vôbec mohli prísť.?“

„ Povedala nám to pani Novotná „ ….jasným a priamym pohľadom si ho Anna premeriavala.

„Milovali ste pani Novotnú, pred pätnástimi rokmi, keď ste sa prvýkrát stretli na chate vo Vysokých Tatrách. Trávili ste spolu veľa času, všade ste spolu chodili, pomáhali ste si, a zároveň ste si navzájom dobýjali srdcia. Pani Novotná si už na mnohé mená spolužiakov nespomína ..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Ale na moje áno , „ povedal starý pán roztrpčene. „ Na moje meno si spomína „

„Prirodzene. „ povedala Anna .

„Ako to prirodzene ? „

„Pretože, keď ste sa rozišli, pani Novotná o deväť mesiacov priviedla na svet dieťa. Dcéru Natáliu. Vy ste boli Natáliiným otcom. A táto Natália bola Martinovou matkou, chlapca, ktorý teraz leží u nás,- pokračovala Anna.

Vy , pán doktor , ste o svoje dcére vôbec nevedeli. Pani Novotná Vám to nikdy nepovedala. Veď ste sa s ňou odvtedy nikdy nevideli, nikdy ste s ňou ani nehovorili.“

Ešte sa bránil. „ Veď to všetko nie je pravda. „

„Ale je to pravda, pán doktor. Prečo by pani Novotná klamala ? Čo by z toho mala? – nechápavo na neho Anna hľadela.

„ Nemám tušenia. Z toho sa už nikdy nedostanem. Už nikdy. Ach prečo?“ pomyslel si.

„Veď práve, pán doktor. Nič by z toho nemala. A preto ani neklame. Pán doktor, predsa ste nemohol na pani Novotnú úplne zabudnúť. Bol ste s ňou vtedy taký šťastný…“nadýchla sa a pokračovala,- „pani Novotnú sme museli odviezť do nemocnice . Keď jej oznámili správu o smrti jej blízkych, postihla ju náhla srdcová slabosť. Museli sme ju hospitalizovať. Na dva - tri týždne vypadne. Lenže v nasledujúcich dňoch sa rozhodne, či bude Martin žiť. Preto Vás prosím, aby ste urýchlene prišli do nemocnice na Kramároch.“

„Ale , ten chlapec ma vôbec nepozná . „ - zaprotestoval doktor.

„A ešte, ako dobre Vás pozná. Pani Novotná mu o Vás často rozprávala. Prečítala si o Vás všetko, čo sa písalo v novinách, počula Vás v rozhlase, v televízii. Robila to aj jej rodina. Aj Martin. Vie , že ste jeho starý otec. Nie ste pre neho žiaden neznámy človek, pán doktor.

„ Nie ! „ povedal rozhodne doktor.

„Je mi to hrozne ľúto, ale nemôžem odtiaľto odísť.Za nijakých okolností.“

„ Rozumiem , nechcete mať nič spoločné s chorým chlapcom a starou ženou.“

„ Tak som to nemyslel.“ povedal starý právnik .

 Anna sa zdvihla z koženého kresla a pomaly odchádzala. Pri dverách sa otočila smerom na doktora :“ Potom prepáčte, že som Vás obťažovala. Dovidenia ! „ - zatvorila za sebou dvere.

Doktor zostal nepohnute sedieť za písacím stolom, hľadel von na rozžiarenú oblohu s spočetným množstvom hviezd .

„ Svetlana Novotná… akí sme len boli vtedy šťastní, „ – pomaly sa rozpamätával. Ruky sa mu roztriasli. V pamäti sa mu vynorila tá osudná dovolenka. Bolo to hneď po novom roku, zorganizoval výlet do hôr so starou partiou spolužiakov. Hory boli prekrásne, kopa snehu a zima taká , aká býva len v horách. Lyžovačka bola dobrá . Každý večer sa zabávali. Zoznamovali sme sa s novými ľuďmi. Žili si ako jedna rodina. Až kým jedna priateľka nešťastne nespadla. Prišla horská služba a priateľku odviezla.

Vtedy sa im pohľady stretli. Večer už spolu so Svetlanou sedel v kútiku a sledovali jeden druhého. Bolo nám jedno, čo si všetci myslia. Strávili sme spolu dva dni. Len my dvaja. Ostatných už nevnímali.

„Ach Svetlana“ – povzdychol si . „ Odpusť mi, zabudol som na Teba, zabudol som na našu lásku,…na našu prvú a poslednú lyžovačku. Ale teraz , keď mi tá zdravotná sestra spomenula Tvoje meno, hneď som si spomenul. Nie na všetko. Nie, nevedel som , že z našej krátkej známosti, vznikol nový život.

„ Viem, že Ti to už nemôžem vynahradiť, ale aspoň ….. a rýchlym gestom zodvihol slúchadlo a vytočil číslo nemocnice.

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu