reklama

Ako vrabce sa novinári zhŕkli

Ako vrabce sa novinári zhŕkli na nezávislý štátny úrad, ktorý vydal cenové rozhodnutia na rok 2017. Namiesto znižovania cien energií došlo od Nového roka k ich zdražovaniu. Až po zásahu vlády a premiéra Róberta Fica

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

regulačný úrad avizoval ústup s tým, že sa vráti k cenám platným v roku 2016. Predseda úradu Jozef Holjenčík vydal zároveň pokyn na okamžitú kontrolu subjektov, kde je podozrenie na nekorektné správanie voči zákazníkom.

Ak sa pácha psychické násilie voči našim zamestnaným občanom, novinári sa nám nezhromaždia pred dvere primátora, starostu, riaditeľa, predsedu, vedúceho, či iného šéfa, ktorý tento skutok vyvolávajúci podozrenie trestného činu ublíženia na zdraví pácha. Často sú to príbehy ako z dobrého filmu. Vždy sú tieto príbehy pravdivé a podobnosť je čisto náhodná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol horúci letný deň. Hneď ráno na začiatku pracovného dňa rozdala riaditeľka odboru legislatívno-právneho pokyny na celý deň: "Napíšte pár riadkov! Dáte mi to o 14, 00 hodine! Odovzdajte dnes kľúče! Ste tu posledný deň. Dnes odíďte z kancelárie! Nemôžete sa tu viac ukázať! Máte zakázaný vstup do budovy!"

"Nemôžem odísť hneď", reagovala som. "Som na úrade šesť rokov. Mám tu veľa, veľa aj osobných vecí", rozhliadala som sa očami po miestnosti. Zadanie služobnej úlohy bolo ohraničené krátkym časovým intervalom len, aby vyvolalo prekážky, ktoré by mali mať za následok, že úlohu nevykonám riadne a včas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja priama nadriadená chcela odo mňa spracovať služobnú úlohu a ešte v ten deň opustiť priestory pracoviska. Stále som sa nemohla sústrediť na prácu. O chvíľu mi začali prichádzať emaily z osobného úradu, aby som sa dostavila vo veci môjho skončenia štátnozamestnaneckého pomeru. Úradníčka bola "nahuckaná" mojou šéfkou, plnila si svoj príkaz poctivo. Skôr, ako mi skončila pracovná doba, musela som opustiť priestory nezávislého štátneho úradu. V ten deň som znovu zašla k lekárovi, ktorý mi napísal čerpanie práceneschopnosti. Ešte viac som sa rozhodla, že urobím všetko pre to, aby sa aj v Slovenskej

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

republike dostal mobbing, bossing do zákona a bol postihovaný každý, kto šikanuje, mobbuje, či manipuluje s ľudským životom. Kde vlastne sústavné útoky takéhoto mobbingu či šikany vznikajú? Najčastejšie je to v úplne bežnej skupine ľudí, kde sa agresori môžu javiť ako celkom normálni ľudia, často v skupine obľúbení. Slušný a pracovitý človek nemá šancu, ak sa na pracovisku zamestnávateľ rozhodne, že je osoba nežiadúca a nepotrebná. 

Po skončení mojej práceneschopnosti som znovu nastúpila na úrad. Mala som strach, čo si zase moja šéfka na mňa vymyslí. Preto som už z domu e-mailom požiadala sekretárku predsedu úradu o stretnutie s pánom predsedom úradu. Chcela som s ním hovoriť o mojej situácii na úrade. Sekretárka mi odpovedala, aby som sa po nástupe do práce, hlásila u nej. Sotva som prišla na úrad, oslovila ma šéfka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som objednaná u predsedu úradu. - vysvetlila som jej.

Potom mi oznámte, čo Vám povedal. - reagovala. Onedlho zazvonil telefón. Volala mi sekretárka, že môžem prísť. 

Predseda úradu ma vypočul a povedal: Nechcem tu mať nejaké ženské pletky, oznámte mi, kam Vás mám preložiť. Začudovanie som sa na neho pozerala….Mám takú moc. - ešte dodal.

Pán predseda, Vy máte takú moc? spýtala som sa.

Áno. 

Vy máte takú moc? - znovu sa pýtam.

Áno. Vyberte si úrad, kam Vás mám preložiť.

Po tretíkrát som sa spýtala: Vy máte takú moc?

A keď mi to tretíkrát potvrdil, tak som mu oznámila, že si vyberiem štátny úrad a dám mu vedieť. Toto som povedala aj mojej šéfke, ktorá už čakala na môj príchod.

Tak, to potom oznámte aj mne, zareagovala.

Obrázok blogu

Ale aký štátny úrad si mám vybrať? To mi hrozí, že ma odtiaľ vyhodia ešte v skúšobnej dobe. Takéto skúsenosti mi rozprávali zamestnanci ešte na úrade práce. Hľadala som pomoc a posielala som maily poslancom parlamentu Procházkovi, Brockovi, Figeľovi, Hrušovskému, Prikrylovi, Matovičovi, Viskupičovi, Žitňanskej Jurínovej, Gibalovej.... Ale poslanci parlamentu nereagovali na moju prosbu. Môj boj proti mobbingu bossingu nekončil, teraz je dôležité nemlčať. Dnes v časoch vysokej nezamestnanosti nikoho nenapadlo zmapovať príčiny nezamestnanosti. Koľko nezamestnaných je pod vplyvom agresora dotlačených na úrad práce? Pri preukázaní trestného činu ublíženia na zdraví následkom mobbingu by sa malo trestať sankciou trestnej sadzby až do výšky dvoch rokov odňatia slobody. Otázka hodnoty zdravia je na Slovensku zámerne stláčaná pod úroveň zvieraťa (čistokrvná čivava má väčšiu hodnotu ako trvalý následok pracovného úrazu zamestnanca), čo samo o sebe blokuje vymáhanie slušného zadosťučinenia za poškodené zdravie. To je ďalší okruh problémov, ktorý treba v našej krajine riešiť.

Vrátim sa na začiatok tohto článku. Ako vrabce sa novinári zhŕkli na nezávislý štátny úrad, ktorý vydal cenové rozhodnutia na rok 2017. A oslovujú pána predsedu úradu..... Aj dňa 8. februára 2017 sa na Okresnom súde Bratislava II koná pojednávanie, na ktorom je pán predseda úradu predvolaný ako svedok v tomto mojom boji proti mobbingu na štátnom úrade. Kto z novinárov sem príde? Ktorý z novinárov bude mať odvahu monitorovať problémy občanov na slovenských pracoviskách? Lebo otáčať sa chrbtom k neľudským a patologickým vzťahom v spoločnosti, na pracoviskách, to je postoj v 21. storočí nezlučiteľný s postojom slušného človeka. Vysoká nezamestnanosť spôsobená mobbingom, veľký únik peňazí zo štátneho rozpočtu – pre všetky doterajšie vlády - to asi neboli dostatočné dôvody na zákaz mobbingu.

Obrázok blogu
Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu