reklama

Pán poslanec, to všetko viete......

Mali ste pravdu, hovoril mi sused, skončený študent práva, dnes už zamestnaný ako koncipient v advokátskej kancelárii, mali ste pravdu, dostal som vypracovať vyjadrenie k prípadu skončenia pracovného pomeru pre organizačné

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

zmeny v nemocnici na Kramároch. Lekárka nechcela vziať dohodu. Preto zamestnávateľ pripravil organizačné zmeny. A ja teraz pripravujem vyjadrenie v mene zamestnávateľa.

A ako dlho trvalo, kým lekárka dostala výpoveď pre organizačné zmeny? pýtam sa

To presne neviem, ale predložila aj dohodu, ktorú dostala pred dvomi rokmi. Rok a pol bola práceneschopná. 

A čo budeš písať do vyjadrenia? 

Poraďte mi, viete, je to moja prvá práca po škole, bol som na tridsiatich výberových konaniach a konečne ma vzali do tejto právnickej kancelárie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napíš vyjadrenie, či bol dodržaný zákon.

To viete aj Vy, že nebol. Ale ak napíšem pravdu, prídem o prácu. 

Tak navrhni dôkaz, aby sa vec preskúmala do hĺbky.

A prídete na súd?

Prídem, daj mi vedieť. Maj sa.....rozlúčila som sa s mladým práve skončeným právnikom Právnickej fakulty Trnavskej univerzity.

Tento rozhovor mi pripomenul obrovskú špinu našej justície, ktorá za 26 rokov "budovania demokracie po slovensky" prehnila do obrovského marazmu. Aj vtáci čvirikajú, aké je ťažké dovolať sa občanom svojho práva v pojednávacej miestnosti.. A ani práve včera, Národnou radou Slovenskej republiky, prijaté Programové vyhlásenie vlády Slovenskej republiky na tom nič nezmení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vrátim sa k rozhovoru s mladým absolventom práva. Nie je prvý ani posledný absolvent práva, ktorý mi o svojich pracovných skúsenostiach porozprával. Rovnako som počas mojej poslaneckej činnosti zhromaždila poznatky zo súdnych siení, kde proti mne stál obhajca zamestnávateľa, mladý právnik, ktorého si zaplatil zamestnávateľ. Boli to všetko tragikomické scény, kde sme dokazovali, že prípady mobbingu treba riešiť do hĺbky. Priamo v súdnej sieni sa ukázali nedostatky právnych zástupcov zamestnávateľa. pre dobre platené miesto sú ochotní aj klamať či mariť súdne konanie. Potom sa prípady vlečú a vlečú. Všetko sa deje v snahe dokázať svoju pravdu aj za cenu, že právny zástupca poruší zákon. Prečo nám o týchto prípadoch novinári nepíšu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príkladom dokázať svoju pravdu na úkor zákona sa stal Ústav pamäti národa, kde právny zástupca umelo predlžoval spor. Kam sme to došli? Mladí právnici, ktorí končia právnické fakulty, sa nemôžu zaradiť do spoločnosti, kde by boli zástancovia pravdy a spravodlivosti podľa Ústavy Slovenskej republiky a zákona. 

Dlhoročné skúsenosti ukázali, že právny zástupca sa nemôže postaviť ako odborník do súdneho sporu s obeťou mobbingu. ,A sám otvorene poukázať, že zamestnávateľ pochybil.

Moje dielo, ktoré som začala, pokračuje. Občania si to žiadajú a potrebujú. Preto oslovujem znovu poslancov, kto chce riešiť prípady mobbingu, bossingu, stalkingu pomocou zákona?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lebo je jednoduchšie populistickými rečami šíriť kauzy. Občania sa stávajú diváci v priamom prenose. Páni poslanci Lipšic, Matovič nedávno zviditeľnili kauzu piešťanskeho CT - čka. 

Pán Lipšic, ako poslanec napíšte interpeláciu pani ministerke spravodlivosti SR, aby dala kauzu prešetriť do hĺbky. Požiadajte ministra zdravotníctva SR uverejniť na internet všetky zmluvy na CT, veď obchodujú so štátom, nie ako privátne osoby. Pri šetrení tejto politickej kauzy sa len plytvá s peniazmi daňových poplatníkov za nejaké pofidérne účelové znalecké posudky. Súdni znalci to nezachránia. Žiadajte uverejniť faktúru znalca aj vypracovaný znalecký posudok, ďalej Kúpnu zmluvu na CT - pôvod certifikovanej výroby, cena výroby, cena predajcu.. A nezabudnite, keď SOI kontroluje tieto údaje na trhoviskách, má a môže aj pre zdravie občanov kontrolovať a zverejniť tieto informácie. Pán poslanec, Lipšic, to všetko viete a prečo nekonáte?

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu