reklama

Unesené

Obrátila sa na mňa Ing. Martina Gajdárová, ktorá od 02. 01. 2011 nemá informácie o svojich maloletých deťoch Martin Gajdár a Dominika Gajdárová. Takto som oslovila v rámci interpelácie dňa 09. 07. 2013 ministra vnútra SR

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Róberta Kaliňáka. Presne o 30 dní, dňa 09. 08. 2013, som dostala odpoveď. http://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?sid=schodze/interpelacia&ID=1002

O čo vlastne ide? Kam zmizli maloleté deti? Je možný v dnešnej dobe únos detí? Kto ich uniesol? A prečo by ich niekto uniesol? V prvom momente aj mne prebehli mysľou rozličné otázky. Veľa otázok. Únosy detí ? Aj to existuje v našej spoločnosti. Pri rozprávaní pani Ing. Martinky Gajdárovej som sa aj ja dostávala do obrazu. Deti uniesol jej manžel, otec detí. Každého čitateľa hneď napadne otázka: A prečo by to robil? Všetko má určite svoju príčinu. Ale vtedy o nej ešte nikto nevedel. Smutná bola výpoveď matky, keď mi povedala, že dostala anonym, že deti sú mŕtve. Ale ani tak sa nevzdávala. Hľadala a hľadala deti všetkými možnými úradmi, ktorým patrí táto zložitá problematika únosov detí. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Deti zmizli dňa 02. 01. 2011 a odvtedy ich matka nevidela. O pol roka bol vydaný medzinárodný zatykač na otca detí. Ako pomôcť matke, ktorá má strach o svoje maloleté deti? Pýtala som sa na Zahraničnom výbore NR SR, kde sú poslanci s dlhoročnými skúsenosťami. Navrhla som, že zájdem na Ministerstvo zahraničných vecí SR. Pridala sa ku mne aj tajomníčka ZV NR SR. Spolu sme zašli na MZV SR a odtiaľ do Centra pre medzinárodnoprávnu ochranu detí a mládeže. Centrum sa snažilo všetkými zákonnými spôsobmi pomôcť vrátiť deti späť biologickej matke. V rámci interpelácie poslankyne som oslovila ministerstvo vnútra SR. Všetko bezvýsledne. Vynárali sa rôzne podozrenia, A čas mimoriadne rýchlo šiel.....V máji 2015 dostávam informácie, že deti vypátral novinár v stredoamerickej Paname.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.cas.sk/clanok/312625/vypatranie-martina-a-dominiky-gajdarovcov-minister-zlozil-novemu-casu-poklonu.html

http://www.cas.sk/clanok/315516/martinko-a-dominika-ktorych-otec-skryval-v-paname-ako-sa-maju-teraz.html

http://www.cas.sk/clanok/316664/andreja-gajdara-ktoreho-vypatral-novy-cas-v-paname-priviezli-na-slovensko-unoscu-deti-posadili-za-mreze.html

A dojmy matky z prvého stretnutia s deťmi: "Keď som prišla za nimi do Panamy, čakali na mňa v sanatóriu pre deti, keďže ich otca zadržala polícia. Bolo tam príjemné prostredie a starali sa o ne mníšky,“ spomína Martina na stretnutie s deťmi. „Prišli trochu ustráchané, držali sa za ruky, Maťko ochraňoval Dominičku." 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celý príbeh pátrania novinára Dávida Púchovského po unesených deťoch sa predo mnou odvíjal na dnešnom krste knihy s názvom Unesené. Veľká vďaka patrí mladému novinárovi Dávidovi Púchovskému a jeho kolegom, ktorí vyvinuli obrovské úsilie nájsť unesené deti. Je to nádherná kniha o víťazstve dobra a dobrých ľuďoch, ktorí ešte nevymreli. www.unesene.sk

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu