reklama

Zúfalé istoty

Dňa 5. mája 2015 začala ďalšia schôdza parlamentu. Na programe schôdze je 80 zákonov. Na úvod poslanci z radov opozície predkladajú svoje návrhy, ktorými dopĺňajú body programu schôdze.Pri hlasovaní ich návrhy neprešli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

A ani nemôžu.Väčšina poslancov parlamentu zvolená občanmi Slovenska to nedovolí. Prichádza hlasovanie o programe schôdze. Zase je schválený parlamentnou väčšinou. Začíname ako vždy vládnymi návrhmi zákonov. Už teraz je isté, že budú schválené. Na to je tu väčšina poslancov, ktorú sem poslali občania v parlamentných voľbách. A program schôdze naberá na obrátkach. Je tretí deň rokovania. Pani Laššáková, podpredsedníčka parlamentu, sa dvíha zo svojho kresla a kráča k svojej väčšine poslancov. „Dnes príde premiér na hodinu otázok.„ signalizuje svojej väčšine .“ O druhej popoludní tu buďte.“ O druhej popoludní je plná sála poslancov parlamentnej väčšiny a premiér si prišiel naplniť svoju päťnásťminútovku. Kto sa zamyslel nad tým, či to niečo prinieslo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj výskum ukazuje, že Slováci sa dvíhajú a hľadia na svoj parlament, ktorý im neprináša žiadnu pomoc. Už nepomáha frfľanie, či kritizovanie v krčme poslednej cenovej skupiny. Nepomáha ani mávnutie rukou smerom na parlament. Otroctvo na pracoviskách bujnie. Zapustilo nám tu obrovské korene. Hniloba spoločnosti je markantná. Tam, kde by sme sa chceli dovolať spravodlivosti, na súdoch, tam tiež nefunguje žiaden princíp istoty, ako nám to hlásala pred parlamentnými voľbami politická strana SMER. Pozrime sa do pojednávacej miestnosti. (Prinášam úryvok z knihy o slovenskom budovaní demokracie.)

Zástanca spravodlivosti otvoril už tretie pojednávanie vo veci neplatného skončenia pracovného pomeru pre menej závažné porušenie pracovnej disciplíny. V úvode navrhujem doplnenie petitu žaloby. Pani sudkyňa, posledné dôkazy žalovaného dokazujú, že pri skončení pracovného pomeru zle aplikoval zákon. Jeho aplikácia porušenia pracovnej disciplíny môjho klienta je nesprávna. Dokazuje to jeho vyjadrenie, ktoré sa venuje neuspokojivému plneniu pracovných úloh. Klient si pracovné úlohy plnil , ale nie k spokojnosti zamestnávateľa. Predložený pracovný poriadok presne upravuje dôvody, pre ktoré mal a mohol uplatniť porušenie pracovnej disciplíny. Je tu reálny dôvod zastaviť konanie a vyniesť rozsudok , že výpoveď je neplatná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie, mám tu výpoveď, doručenie výpovede a predvolaných svedkov.Sudkyňa jednoznačne nepripúšťa môj návrh, aby sme ďalej nepokračovali v konaní, lebo výpoveď je neplatná.

Do miestnosti vchádza prvý svedok. A potom ďalší a ďalší. Otázky sú zamerané na plnenie úloh môjho klienta. Pomaly v štvorhodinovom výsluchu je môj klient vystavený klamstvám , ohováraniu, ponižovaniu, atakovaniu , zneužívaniu svojej práce, ktorú na pracovisku vykonával sedem rokov. Ale po nástupe nového vedenia už jeho práca nebola kvalitná a nedosahovala požiadavky pre uspokojenie nového vedenia. Svedkovia uvádzajú, že pracovné úlohy si neplnil riadne a s jeho prácou neboli spokojní. Prišiel aj šéf môjho klienta

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pýtam sa: „Môžete bližšie rozviesť, prečo došlo ku výpovedi môjho klienta?“
„Boli tam porušenia pracovných postupov, neplnenie si svojich povinností, boli tam sťažnosti zo strany zástupcov vlastníkov bytových domov, čiže, bolo toho viac a tá situácia bola taká, že ja som už musel nejakým spôsobom zabezpečiť nápravu toho stavu.

„Viete, z akého dôvodu môj klient skončil pracovný pomer u odporcu?“ Šéf môjho klienta odpovedá: „Neplnil si svoje povinnosti. Ja to momentálne zadefinovať neviem."

A toto je náš priamy nadriadený, ktorý mal riadiť a usmerňovať môjho klienta. Skôr ho riadil a usmerňoival môj klient. Celé pojednávanie bol ako scenár z filmu....už len nejaká tragédia tu chýba, aby sme ukázali občanom, že im sa na Slovensku žije lepšie ako môjmu klientovi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto je naša spravodlivosť? Tu zlyháva nezávislá štátna inštitúcia, akou je súd. Bojujeme ďalej v ďalšom pojednávaní.

Dňa 4. mája 2015 sa v Bratislave konala druhá konferencia o mobbingu, bossingu v slovenskom školstve. Tentokrát pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Predniesla som tu svoj príspevok o zlyhaní pomoci občanom zo strany štátnych inštitúcií. Je pravda, že občan sa dnes nemá na koho obrátiť, kto by mu pomohol a kto by stál za ním. V niektorých prípadoch dokumentujeme v našej slovenskej histórii budovania demokratickej spoločnosti len jediné východisko z tohto bezprávia, a to samovraždu. Opúšťam odvážnych učiteľov a idem bojovať za víťazný rozsudok, kde občan v boji proti mobbingu zvíťazil. Tentokrát zamestnávateľ prejavil ústretovosť a chce aplikovať mimosúdnu dohodu. Ale je to len vďaka novému vedeniu, ktoré sa tu vymenilo po vyše trojročnom boji obete mobbingu. Aj tu v trojhodinovom rokovaní vidieť príčinu zlého hospodárenia na našich pracoviskách. Právny zástupca robí záver: "My sa odvoláme." Vôbec nie je dôležitý víťazný rozsudok, ale dôležité sú peniaze, ktoré sú v tejto hre hodené.....

V domácej pošte ma čaká zopár právnych rád. "Prehrala som spor na krajskom súde? Má to už dopad aj na moju rodinu, opustil ma manžel, deti.... A teraz ma čaká exekútor. Čo mám robiť?" Po preštudovaní materiálu mám jednoznačnú odpoveď. "Musíte bojovať ďalej. Podporujem Vás." 

Zdá sa, akoby to bol ďalší scenár z filmu? Nie, toto je náš každodenný život, život občanov, ktorí chcú istoty v boji za svojou spravodlivosťou.

Parlamentná schôdza bola prerušená vo štvrtok dňa 7. mája 2015 o 15, 00 hod. Poslanci sa rozpŕchli do svojich domovov. O tomto prerušení schôdze som dopredu nemohla vedieť. Ja som na tento deň mala zabezpečenú kinosálu v budove parlamentu na 17 00 hod., kde sa mala konať prednáška pána dr. Cyrila A. Hromníka, ktorý ako slovenský historik žil od roku 1968 dlhodobo v zahraničí, pracuje v oblasti rannej histórie Afriky a Indického oceánu.

Po prerušení schôdze mi oznámil pán vedúci kancelárie parlamentu, že v kinosále nebude zabezpečená technika a ani ozvučenie. Ako to ? Ja v tom nevidím problém. Ale štátni úradníci moje argumenty neprijali.

Ospravedlnila som sa za náš slovenský parlament, ktorý nemohol zabezpečiť techniku a ozvučenie kinosály pre zahraničného prednášateľa, nakoľko sme skončili parlamentnú schôdzu o 4 hodiny skôr, ako bolo pôvodne plánované.

Ale napriek tomuto zlyhaniu dr. Hromník sa v prednáške ukázal ako noblesný pán, s množstvom podnetných informácií a hypotéz, ktoré môžu byť impulzom pre novú generáciu našich bádateľov. http://www.kniznicapb.sk/aktuality/historik-dr.-cyril-a.-hromnik.html?page_id=1771

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu