reklama

Poraďte mi v mojom prípade mobbingu

Dňa 12. marca 2012 sa konali voľby do Národnej rady Slovenskej republiky. Prvý výsledok volieb mi zaslal emailom bývalý  kolega z Úradu pre reguláciu sieťových odvetví, ktorého prácu tiež zneužívali, sabotovali, ponižovali až mu zakázali vstup do budovy úradu.  Súčasne s ním mi telefonoval bývalý kolega z Národného inšpektorátu práce a oznámil mi moje zvolenie do parlamentu. Bola som mimoriadne prekvapená a vôbec som to neočakávala.Ja som v parlamente? Občania ma poslali do kresla parlamentu. To bol dôkaz, aké obrovské bezprávie existuje na Slovensku. Je to hlas volajúceho na púšti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Priniesla som nový program pre zotročených občanov za posledných 22 rokov. Plne som si uvedomovala moje poslanie. Teraz bude dôležité správne pomenovať pojem aj na stretnutí hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, za ktoré som kandidovala. Ale bola som sklamaná. Od začiatku ma nepočúvali, nepridali svoj hlas na podporu môjho projektu. Čas plynul a čakanie na "Gogota" neprinášalo ovocie. Po roku a pol som vystúpila z tohto hnutia, Bolo to v čase, keď sme už evidovali 285 prípadov mobbingu, bossingu. Prvý prípad mobbingu bola lekárka z Univerzitnej nemocnice na bratislavských Kramároch, druhý prípad bola pracovníčka z Regionálneho úradu verejného zdravotníctva Zvolen, tretí prípad bol udržbár zo Strediska sociálnych služieb Bratislava - Petržalka, štvrtý prípad bola pracovníčka z Domova sociálnych služieb SYNNÓMIA v Žiline, piaty prípad boli učiteľky zo Strediska služieb školám a školským zariadeniam Bratislava-Petržalka, šiesty prípad boli pracovníčky z Pedagogickej fakulty UK Bratislava, siedmy prípad bola pracovníčka z rektorátu UK Bratislava, ôsmy prípad bola psychologička z Domova mládeže... Rad radom by som tu mohla vymenovať prípady mobbingu, na ktoré odvážne poukázali obete. Ale tomu sa venujem v pripravovanej knihe "Bezprávie v spoločnosti po nežnej revolúcii".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes, pomaly po troch rokoch v parlamente, mám za sebou skúsenosti s trpiacimi občanmi našej "demokracie po slovensky". Náš výskum pokračoval aj počas poslednej práve skončenej schôdze parlamentu ."Poraďte mi v mojom prípade mobbingu?" Občania sa zobúdzajú a chcú svoje problémy riešiť. V pondelok mi telefonovala občianka o nedostatkoch vzniknutých v sociálnej poisťovni. Kauza ako ušitá pre naše úrady, ktoré sa neustále sťahujú. A pri sťahovaní stratia aj dôležité doklady. S hrôzou potom občan zistí, že ho evidujú ako neplatiča odvodových povinností, pričom už 4 roky je evidovaný v susednom Rakúsku. To sa mu hneď zvýši krvný tlak, lebo nemá záštitu, ako bude bojovať proti neprávostiam v podobe silnej štátnej mašinérii úradníkov. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poštár mi priniesol poštu zo súdu, kde mám zase odročené pojednávanie na Okresnom súde Bratislava III, v utorok prichádzajú 4 učitelia zo strednej školy poradiť sa, či sa na ich škole vyskytuje mobbing. Práve učiteľ je najviac vyskytujúce povolanie, na ktorom sa pácha mobbing. Dokazuje to prípad učiteľa na Základnej škole v Beckove, ktorý sa musí brániť súdnou cestou. Je veľkým príkladom zlyhania našej výchovy budúcej generácie na školách. Ako je možné, že sme tak hlboko klesli a učiteľ sa stal "handrou", ktorá slúži na použitie?! Akousi snahou pomôcť tejto zle nastavenej výchove budúcej generácie je iniciatíva nezávislých školských odborov, ktoré sa podieľajú na vzniku linky nahlasovania mobbingu, bossingu. Milí pedagógovia, som rada, že mi v tejto veľmi potrebnej činnosti budete pomáhať.ttp://www.sme.sk/c/7648468/trapeni-ucitelia-sa-hlasia-rozbehli-internetovu-stranku.html?ref=cl

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Prípad Margala je stále rozpracovaný a súdy ho akoby odročili na neurčito . Ale už o ňom, vďaka jeho nositeľovi, vedia aj poslanci SMERu. Aj v parlamente ma jeden z nich oslovil a na moje argumenty, len zahlásil: "To ešte veľa vody v Dunaji pretečie, kým sa naša spoločnosť naučí chrániť si ľudskú dôstojnosť." Zo žalobného návrhu o určenie neplatnosti skončenia pracovného pomeru sme sa dostali do "údajného" osočovania sudkyne na chodbách súdu pred zamestnancami súdu. Ocitli sme sa vo veľkom bahne, lebo Okresný súd Bratislava II mi zaslal list, kde sa mám vyjadriť k akejsi námietke zaujatosti voči všetkým sudcom Okresného súdu Bratislava II a prečo majú byť sudcovia vylúčení. Je kuriozitou a hlavne realitou našich súdov, ako vedia z jednoduchého nahliadnutia do spisu prípadu odborového funkcionára spraviť obrovskú kauzu údajnej zaujatosti sudcov Okresného súdu Bratislava II. Ako je možné, že sudcovia si vytvorili svoju vlastnú verziu prípadu, po ktorej idú a stále viac sa odkláňajú od merita veci. Tu každý rozumne uvažujúci občan vidí

SkryťVypnúť reklamu
reklama

, že ide o účelové zavádzanie, aby sa nemuselo pojednávať v prípade pána Margalu, čo najviac vyhovuje jeho zamestnávateľovi.

Ale sme na Slovensku a " z komára urobíme somára". Tento prípad je jeden z mnohých prípadov, ktoré evidujeme v našom OZ Práca a vzťahy, kde právo a spravodlivosť zhnili ako je zhnitá aj naša spoločnosť.

Vážení občania som rada, že sa prebúdzate a svoju situáciu na pracoviskách chcete riešiť. Prípady z Bošáce, z Trenčína, z Rimavskej Soboty, z Pezinka, z Bratislavy, z Humenného, ktoré nám do výskumu pribudli, nenechávajú na pochybách, že hlasy volajúce na púšti sú stále intenzívnejšie a domáhajú sa svojich práv. Cesta za poznaním svojich práv cez naše súdy je cesta tŕnistá a nemá východisko pokiaľ budú súdy v područí vládnucej moci SMER. Ani mnohé a mnohé politické reči v parlamente zo strany opozície nepriniesli riešenie počas "pobytu" našich volených poslancov v parlamente, ktorí majú vykonávať moc v prospech občanov, a to rovnako platilo aj počas uplynulého týždňa.
 

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu