reklama

Pán predseda parlamentu zaželal všetkým kandidátom v komunálnych voľbách úspech

Už viac ako dva roky čo ma občania zvolili do parlamentu som nenašla politika, poslanca Národnej rady Slovenskej republiky, ktorý by sa nebál a pridal sa ku mne, aby sme spoločne  rozbehli širokú spoločenskú aktivitu proti všetkým formám sociálneho útlaku našich občanov, najmä však proti psychickým útokom na pracoviskách. Dňa 13. 11. 2013 som v našom parlamente spolu s mojimi asistentami zorganizovala medzinárodnú konferenciu o mobbingu. Z konferencie sme pripravili Zborník o historickom vývoji budovania našej demokracie po slovensky. https://docs.google.com/file/d/0B0yGT4Iml6Q0ck5DNUxkYVRKVGs/edit?pli=1

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Dňa 12.11.2014 organizujem druhú medzinárodnú vedeckú konferenciu o mobbingu v Košiciach na tému DRAMATICKÉ VZŤAHOVÉ PASCE A NEBEZPEČENSTVÁ V ZAMESTNANÍ, SOCIOPATIA A INÉ POZADIA VZŤAHOV, STRATÉGIE A NÁSLEDKY MOBBINGU. Pozvali sme odborníkov, ktorí sa tejto problematike venujú dlhé a dlhé roky u nás na Slovensku. Oceňujem a podporujem tých, ktorí prídu do Košíc. Je to veľmi potrebné. Veď si len predstavte, aký tvrdý a ťažký je to boj. Posledný týždeň som znovu bojovala za prezidenta odborovej organizácie Železničnej spoločnosti Cargo, a.s., ktorý prišiel o prácu v dôsledku toho, že zamestnávateľ ho poslal k lekárovi na vyšetrenie. Na druhý deň priniesol ospravedlnenie od lekára, ale zamestnávateľ mu neuznal ospravedlnenie od lekára a dal mu absenciu. A následne, skončenie pracovného pomeru pre hrubé porušenie pracovnej disciplíny. Tu je znovu otázka, na čo prijímame zákony v parlamente, keď sa nedodržiava ani len Zákonník práce, ktorý chráni odborového funkcionára.A ako to funguje na súdoch, kam posielajú občanov inšpektoráty práce, verejný ochranca práv, Slovenské národné stredisko pre ľudské práva, a pod....? Chcem nahliadnuť do spisu odborového funkcionára. Ako som tu v predchádzajúcich článkoch písala spis posunula sudkyňa z Okresného súdu Bratislava II na Krajský súd v Bratislave. Idem na Krajský súd v Bratislave a než sa dostanem k úradníčke, tá mi oznamuje, že si mám zavolať na Okresný súd Bratislava II, lebo ho tam zase odoslali. Oslovujem predsedu Krajského súdu v Bratislave, prečo bol spis 11 dní na Krajskom súde v Bratislave. Ale neodpovedá.......Bojovať sa oplatí, lebo nás tu zase čakajú komunálne voľby. V piatok sa v parlamente pán predseda parlamentu rozlúčil slovami: "Želám všetkým kandidátom v komunálnych voľbách úspech."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja osobne nechcem, aby mali úspech. Na prípadoch, ktoré sme zaznamenali, je jasne vidieť, ako po tie dlhé roky ohrozili aj naši starostovia, či primátori náš štátny rozpočet, priemerne to ročne dosahuje viac ako milión eur. Mobbing bol už v mnohých členských krajinách EÚ popísaný ako vážny problém bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, a to dokonca viac než akýkoľvek iný problém bezpečnosti na pracovisku . U nás bojujem za uznanie problému, že mobbing vôbec existuje, chýba nám tu legislatíva ako soľ.“ Vláda uskutočnila v roku 2013 výskumnú úlohu o mobbingu, bossingu, kam investovala viac ako 15 000 eur, ale akoby nechcela pochopiť dôležitosť a nevyhnutnosť legislatívnej cesty, aby tak pomohla zlepšíť situáciu úniku peňazí zo štátneho rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Len pre ukážku, ako naši občania musia trpieť mocipánov na pracoviskách uvádzam len niektoré autentické úryvky z prípadov obetí mobbingu zo školstva, z obecného úradu, z miestneho úradu. Máme v evidencii 335 prípadov a každý z nich je iný, každý z nich potrebuje pomoc, za každým sa skrýva následok trestného činu ublíženia na zdraví, ktorý im naša vláda a doterajší politický režim prostredníctvom mobbérov na pracoviskách spôsobil:

"Po včerajšej kontrole u mojej psychiatričky som sa rozhodla,že už budem konať. Bolo nevyhnutné mi zvýšiť dávky liekov. Mám veľmi vážne zdravotné problémy, ako výsledok situácie v zamestnaní. Podarilo sa im to bravúrne, ja znášam to o čo im aj šlo. Pýtam sa prečo...za moje výsledky a vzťah k deťom??????"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Po komunálnych voľbách v roku 2010 útoky tak zintenzívnil, že som už nevládala, bola som na kolaps a odvtedy som práceneschopná. Od 1. júla 2010 som sa dala vypísať, bolo mi celkom dobre, ale hneď ráno začal útok, že tam nemám čo robiť, to už nie je moja kancelária, nie som spoľahlivá a nech si dám výpoveď. Počas práceneschopnosti mi napísal list, že mi dá výpoveď za účasti médií nech sa verejnosť dozvie pravdu".

"Som samoživiteľka, žijem sama neviem, ako teraz utiahnem domácnosť, mám syna, ktorý tiež nepracuje a neviem či to zvládnem - bojovať som úplne dole z tých klamstiev, čo na mňa každý deň starosta nakládol, všetci to vidia, ale každý dáva hlavu dole, boja sa, nie je tu robota... neviem, kde ako sa pohnúť, marodujem od včera Diagnoóza F43.0 - intenzivny stres z práce, doktorka ma poľutovala stoji pri mne., nebojím sa to povedať všetkým občanom Slovenska".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kultúra našich zamestnávateľov v 21. storočí si podáva ruku s otrokárskym systémom. Prečo? Zákonník práce upravuje inštitút v doterajšej praxi už zaužívaného pojmu tzv. „zapožičiavania zamestnancov“. Vonku máme stovky iných, ktorí čakajú na Vaše miesto.

Nebojte sa, odvážne a statočne, zverejnite na konferencii v Košiciach, kde si zamestnávateľ podáva ruku s otrokárskym systémom. Teraz pred komunálnymi voľbami.

Mária Ritomská

Mária Ritomská

Bloger 
  • Počet článkov:  635
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Zaujímam sa o život okolo nás, o ľudí, ktorí potrebujú pomoc a hľadajú cestu k láske, hľadajú zmysel života, lebo každý môže, a teda aj ja, malými skutkami zmeniť tento svet. Skúsenosti z parlamentu mi ukázali, že poslanci v parlamente neriešia problémy občanov tejto krajiny a svojimi populistickými rečami ukazujú len svoje ego. Preto máme novú spoluprácu, nový cieľ a nové riešenia v našom novo-založenom Inštitúte ochrany ústavných práv. Správy Vám budeme prinášať na facebooku a na mojom blogu. Zoznam autorových rubrík:  PríbehyNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu